De la Serna ha assegurat que la prioritat del govern espanyo és ”ara mateix” el tram Lleida – les Borges Blanques de l’N-240, per la qual cosa estan ”centrats en el desdoblament” de la via. En aquest sentit, ha indicat que continuaran treballant en tota la part administrativa per tenir preparats els projectes en vista a les futures licitacions. El ministre però, no ha concretat una data per a l’inici de les obres i s’ha limitat a preveure que abans de l’agost sortirà a concurs la redacció de l’estudi informatiu de la via, ”un tràmit previ que és obligatori”. Segons de la Serna, la voluntat del ministeri és que el procés sigui el màxim de participatiu possible, perquè ”no és un tram senzill”, i per això ha demanat la col·laboració de la subdelegació del govern espanyol a Lleida i dels alcaldes pels quals passa la via per tal que ”facin els plantejaments que vulguin”.
De la Serna ha afegit que en el cas de les rotondes de Juneda, ”el tràmit està més avançat” ja que la informació pública de les expropiacions sortirà en breu i després es licitaran les obres de les tres que queden. De moment, l’única rotonda que hi ha en aquest tram és la que es va fer l’any passat a l’alçada de Torregrossa, a Margalef.
El nou accident mortal al tram de la N-240 entre Lleida i les Borges Blanques ha generat d’immediat reaccions entre els alcaldes dels municipis afectats que ja han convocat per aquest mateix dilluns una concentració de rebuig a les vuit del vespre al davant de l’Ajuntament de Juneda. Després del darrer accident on va morir una jove de les Borges Blanques, el 16 d’octubre de 2016, la Plataforma ha dut a terme reiterats talls de la N-240, un cop al mes, per demanar solucions a l’elevada sinistralitat, ja sigui a través de l’alliberament de peatge de l’AP-2, que transcorre paral·lela a la carretera, o mitjançant una duplicació de la via fent que hi hagi 2 carrils per sentit.