El portaveu del moviment veïnal, Llorenç Navarro, ha afirmat que és una “aberració” que es vulgui convertir la nacional en una carretera urbana i ha reiterat que hi ha alcaldes que tenen interessos urbanístics en “destrossar-la”. “Estem totalment en desacord i sabem que econòmicament serà una galtada molt més dura a un territori on més de 5.000 joves han de marxar cada any”, ha argumentat. Navarro ha insistit que els veïns prefereixen ponts a rotondes i que serien necessaris carrils i “bons entradors” per accedir a les empreses ubicades al voltant de l’N-340.
Així mateix, el col·lectiu continua esmerçant esforços en la campanya informativa per exigir que les autovies i autopistes de l’Estat continuïn sent gratuïtes en el futur davant l’amenaça de la implantació de la vinyeta com a impost per garantir el manteniment d’aquestes infraestructures. De fet, Navarro ha criticat que el govern català estigui explicant els avantatges d’aquesta taxa i ha assegurat que “volen fer caixa tota la vida”. “N’estem farts de pagar els seus sous perquè no ens defensin a nosaltres sinó a les grans empreses”, en referència a les concessionàries. Els veïns reiteren que aquest model perpetuarà els beneficis d’una concessió que, segons denuncien, hauria d’haver finalitzat fa més de 20 anys.
El portaveu del moviment veïnal també ha acusat les administracions “d’enganyar” a la ciutadania, atès que ha assegurat que la construcció de l’A7 no s’executarà. A banda, els veïns han requerit formalment informació urbanística i sobre contractes a ajuntaments com Alcanar, l’Ametlla de Mar, Tortosa i Amposta per posar en entredit la construcció de les rotondes i elaborar un estudi.
Des del mes passat, els talls són mensuals i es faran fins al 31 de desembre, quan està previst que s’aixequin les barreres dels peatges de l’AP-7 entre Salou i Alacant per la finalització de la concessió. Durant aquest període, les mobilitzacions s’alternaran entre Amposta i Alcanar. La popera està prevista per al 15 de juny a les sis de la tarda a les Cases Alcanar.