Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

El moviment veïnal ‘Prou! AP-7 Gratuïta Ja’ talla l’N-340 a Amposta per reclamar la seva gratuïtat i rebutjar la vinyeta

El col·lectiu repetirà el tall de carretera a mitjans de juny a Alcanar

Pla general dels manifestants en el tall de carretera fet a l’N-340 a Amposta per reclamar la gratuïtat de l’AP7 i rebutjar la implantació de la vinyeta. Foto: ACN
El moviment veïnal ‘Prou! AP-7 Gratuïta Ja’ ha tallat aquest dissabte a la tarda l’N-340 a l’altura d’Amposta en una nova protesta per demanar la gratuïtat de les autopistes i per rebutjar la implantació de la vinyeta per finançar el manteniment d’aquestes infraestructures. També han denunciat la construcció d’una desena de rotondes atès que consideren que convertiran la nacional en una via urbana. El col·lectiu va reprendre els talls de carretera el mes passat, després que el Departament d’Interior els tornés a donar el permís. Interior havia denegat l’autorització per fer talls setmanals al·legant que l’assistència en l’últim mes no superava les 20 persones. Es tornaran a mobilitzar el proper 15 de juny a les Cases d’Alcanar.
Una vintena de veïns han tornat a la carretera aquest dissabte i han protagonitzat el 233è tall per exigir la gratuïtat de l’autopista AP-7 i la paralització de la construcció de les onze rotondes al tram ebrenc de l’N-340. Els veïns s’han concentrat a l’aparcament de l’Hostal Baix Ebre i a les cinc de la tarda han col·locat una gran pancarta al mig de la via, que han tallat durant 45 minuts. La protesta ha començat, com és habitual, amb un minut de silenci per recordar les víctimes mortals en accidents. Tot seguit, els portaveus del moviment veïnal han fet diverses intervencions. El tall ha ocasionat cues de vehicles, que s’han hagut d’aturar en els dos sentis de la marxa, fins que no s’ha reobert la circulació.

El portaveu del moviment veïnal, Llorenç Navarro, ha afirmat que és una “aberració” que es vulgui convertir la nacional en una carretera urbana i ha reiterat que hi ha alcaldes que tenen interessos urbanístics en “destrossar-la”. “Estem totalment en desacord i sabem que econòmicament serà una galtada molt més dura a un territori on més de 5.000 joves han de marxar cada any”, ha argumentat. Navarro ha insistit que els veïns prefereixen ponts a rotondes i que serien necessaris carrils i “bons entradors” per accedir a les empreses ubicades al voltant de l’N-340.

Així mateix, el col·lectiu continua esmerçant esforços en la campanya informativa per exigir que les autovies i autopistes de l’Estat continuïn sent gratuïtes en el futur davant l’amenaça de la implantació de la vinyeta com a impost per garantir el manteniment d’aquestes infraestructures. De fet, Navarro ha criticat que el govern català estigui explicant els avantatges d’aquesta taxa i ha assegurat que “volen fer caixa tota la vida”. “N’estem farts de pagar els seus sous perquè no ens defensin a nosaltres sinó a les grans empreses”, en referència a les concessionàries. Els veïns reiteren que aquest model perpetuarà els beneficis d’una concessió que, segons denuncien, hauria d’haver finalitzat fa més de 20 anys.

El portaveu del moviment veïnal també ha acusat les administracions “d’enganyar” a la ciutadania, atès que ha assegurat que la construcció de l’A7 no s’executarà. A banda, els veïns han requerit formalment informació urbanística i sobre contractes a ajuntaments com Alcanar, l’Ametlla de Mar, Tortosa i Amposta per posar en entredit la construcció de les rotondes i elaborar un estudi.

Des del mes passat, els talls són mensuals i es faran fins al 31 de desembre, quan està previst que s’aixequin les barreres dels peatges de l’AP-7 entre Salou i Alacant per la finalització de la concessió. Durant aquest període, les mobilitzacions s’alternaran entre Amposta i Alcanar. La popera està prevista per al 15 de juny a les sis de la tarda a les Cases Alcanar.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Compte enrere cap a la liberalització dels primers trams d’autopista sense un model definit

Notícia següent

Pau Ricomà (ERC) proposa un pla de cohesió pels barris de Tarragona

Notícies relacionades