El Bicing s’amplia amb onze barris més i dobla les bicicletes elèctriques

Es col·locaran 97 estacions noves a tota Barcelona, 75 de les quals a les zones amb més demanda de la xarxa actual

El tinent d’alcaldia d’Economia de l’Ajuntament de Barcelona i president de B:SM, Jaume Collboni, i la tinenta d’alcaldia d’Ecologia i Mobilitat, Janet Sanz, en dues bicicletes del Bicing.

El servei de Bicing comença la segona fase de desplegament amb una ampliació territorial que permetrà arribar a onze barris més, on s’instal·laran 22 noves estacions. L’increment més important serà als districtes d’Horta-Guinardó; Nou Barris, Sants-Montjuïc i Sant Martí. A més, se sumaran 75 estacions a la xarxa actual, a les zones on hi ha més demanda. La implantació es farà de manera progressiva durant els primers mesos de l’any. També es doblarà el nombre de bicicletes elèctriques previstes inicialment, de manera que, al final d’aquesta segona fase d’implementació, prevista pel març, el servei en tindrà 2.000. Els usos de la bicicleta elèctrica superen, de mitjana, els de la mecànica.

Amb aquesta ampliació, s’arribarà a una xifra global de 519 estacions repartides per tota la ciutat, que comptaran amb 7.000 bicicletes, de les quals 2.000 seran elèctriques.

Les estacions augmentaran a tots els districtes de Barcelona per reduir les diferències de cobertura territorial, afavorir més la intermodalitat i donar servei a zones d’alta demanda. L’increment més important es donarà a Horta-Guinardó, amb 23 noves estacions; Nou Barris, amb 16; Sants-Montjuïc, amb 12; a Sant Martí, amb 10, i a Gràcia, amb 9.

Les noves estacions permetran cobrir onze barris on fins ara el Bicing no arribava: La Marina del Prat Vermell, Vallcarca i els Penitents, la Salut, la Vall d’Hebron, la Clota, Canyelles, les Roquetes, Verdum, la Trinitat Nova, Ciutat Meridiana i el Carmel.

La xifra de noves bicicletes es podria tornar a incrementar si així es decidís a partir de la transformació de bicicletes mecàniques en bicicletes elèctriques, ja que el nou sistema compta amb un model de xassís únic. “‘L’èxit de la bicicleta és aclaparador”, ha afirmat el tinent d’alcaldia d’Economia i president de B:SM, Jaume Collboni, en la presentació de l’ampliació del Bicing, davant una de les noves estacions, a Via Favència.

“El Bicing funciona, creix i s’estén”, ha resumit la tinenta d’alcaldia d’Ecologia i Mobilitat, Janet Sanz. En l’acte, també hi han participat la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, i la regidora del Districte de Nou Barris, Marga Marí Klose.

Els usos augmenten un 9% amb el nou Bicing

Finalitzat el període de transició de l’antic servei a l’actual, la mitjana d’usos del Bicing ha augmentat un 9% respecte de l’any anterior, amb un increment d’1.161.847 d’usos durant el 2019.

El Bicing arriba als 50.800 usos/dia puntualment en dies feiners. La mitjana d’usos en dies feiners és de 44.808, per 43.072 el 2018; és a dir, més de 1.000 usos al dia d’increment. La bicicleta elèctrica supera la mecànica en usos. La mitjana d’usos per bici/dia és de 6,01 en el cas de les mecàniques. Les elèctriques tenen una mitjana de 9,27 usos
per bici/dia (amb puntes de 13,5 usos/dia).

Els usuaris utilitzen les millores tecnològiques implantades en el nou servei. El 35% dels viatges es fan ja mitjançant l’smartphone. El nombre d’abonats augmenta des de gener. El nou Bicing registra un total de 113.796 usuaris a 31 desembre 2019, 11.000 més que l’any anterior.

Oferir la bicicleta elèctrica en les noves estacions híbrides (mecàniques i elèctriques) ha incrementat l’oferta i la demanda d’aquesta modalitat. Alguns usuaris han canviat els orígens i les destinacions del seus viatges i, amb l’arribada del servei a nous barris, es preveu més canvis. Aquest nou escenari ha impulsat un nou model de reposició
de bicicletes que incorpora un software predictiu que ajudarà a millorar la disponibilitat i distribució de les bicicletes.

Usuari tipus, d’entre 25 i 34 anys

Els usuaris han expressat la valoració del servei amb una puntuació de 6,9 a l’ISC 2019 (Índex de Satisfacció del Client), l’any de la transició dels sistemes. Els aspectes millor valorats a l’enquesta han estat: l’horari del servei (8,2), estat del manteniment de les estacions (8,0), la comoditat i l’ergonomia (7,7) i l’adequació del model a l’ús (7,4).

L’enquesta desvela que el 46,2% dels usuaris són dones i el 53,8% homes. La persona usuària tipus té una edat compresa d’entre 25 i 34 anys, abonada al Bicing per ser un mitjà de transport sostenible, que opta per la bicicleta elèctrica com a primera opció, i que fa ús del servei setmanalment entre 1 i 5 vegades, principalment per anar i tornar de la feina.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Cambrils enllaça les línies d’autobús urbà amb la nova estació de tren

Notícia següent

Pere Granados demana a Renfe que els trens TGN – BCN i viceversa tinguin origen i final a Salou-PortAventura

Notícies relacionades