El Baix Penedès tanca el 2018 amb un creixement moderat en l’ocupació

    La federació empresarial destaca que és la comarca que més creix del Gran Penedès, fent-ho per sobre la mitjana catalana, amb un 3,4%

    temps lectura-Temps de lectura: < 1 minut
    Pla general del secretari general de la FEGP, Isidre Also, i del president, Martí Sistané. (ACN)
    La creació de llocs de treball a finals del 2018 ha viscut una “moderació important” a les comarques del Garraf, l’Alt Penedès i el Baix Penedès. Així ho constata l’últim Informe de Conjuntura Econòmica de la FEGP (Federació Empresarial del Gran Penedès). L’informe ressalta les tendències diferenciades dels sectors en funció de cada comarca. En el cas del Garraf i el Baix Penedès, hi ha una desacceleració dels serveis i creix la indústria, mentre a l’Alt Penedès la situació és inversa.
    L’Informe de Conjuntura Econòmica del segon semestre del 2018 subratlla que, en el cas del Baix Penedès, l’anàlisi destaca que és la comarca que més creix, fent-ho per sobre la mitjana catalana, amb un 3,4%. Això la situa com a 13è territori a nivell de Catalunya. Per sectors, la construcció creix un 6,4%, mentre la indústria ho fa un 4,8%. En canvi, el sector serveis frena l’increment en comparació a anys anteriors i només puja un 2,7%.