El director ha explicat que el festival té diversos objectius. Entre ells, ha dit, “ser creadors de projectes, de creacions pròpies, d’encàrrecs i d’estrenes”. Sauret ha fet una especial menció a la creació encarregada al compositor Salvador Brotons, que va omplir el dijous passat el Paranimf de la Universitat de Cervera en un concert amb la Cobla Mediterrània, en què es va estrenar un tema d’homenatge a Cervera amb motiu de la capitalitat de la cultura.
En aquest sentit, Sauret ha apuntat que de cara a la propera edició, que serà el 10è aniversari del Festival, seguiran “reforçant” la producció pròpia. Així mateix ha dit que ja hi ha coses avançades, que podrien ser “singulars i projectes de país”.
Cobla, més enllà de les places
El director del Festival també ha remarcat que dins la música clàssica hi ha moltes variants i que la música de cobla també es pot escoltar “en format orquestra”, concretament per a simfònica, una de les opcions que s’ha pogut veure en aquesta edició. “A ningú li ha de fer por anar a veure un concert de clàssica”; ha dit Sauret, que ha insistit en què el festival vol “apropar-se” a tots els públics.
Al mateix temps Sauret ha lloat “l’efervescència dels músics cerverins, com s’ha vist reflectit en la cantata ‘L’Espill encantat’, amb una gran tasca tant d’alumnes com de professors del Conservatori de Cervera i del territori”.
Una de les propostes arriscades ha estat la d’aquest dissabte, a càrrec de Marco Mezquida i el sommelier Jordi Martínez, que van omplir l’Auditori. Tots dos van mostrar les seves arts de la improvisació en un diàleg artístic en què el públic va formar part de l’espectacle des del primer minut, amb un tast en directe de vins i productes del territori. Un públic heterogeni que ja havia exhaurit les entrades hores abans del concert.
En aquesta novena edició del Festival de Pasqua de Cervera s’han programat 14 concerts, des del passat 11 d’abril, i fins aquest diumenge.