La fi del descompte en el carburant ha fet que els conductors es comencin a preocupar per l’optimització del seu dipòsit. Molts som els que l’emplenem fins dalt, però és dolent fer-ho? La resposta és no. Sempre que es vagi amb compte per no sobrepassar la boca i provocar un vessament inútil de combustible a la benzinera. Un incident que, a més de ser perillós, s’hauria de notificar immediatament als responsables de l’estació de servei.
Quan és millor omplir el dipòsit?
Tot i això, quan omplim el nostre dipòsit, tant de benzina com gasoil, es poden posar en pràctica alguns consells que ajudaran a millorar l’abastiment. I així, de passada, aprofitar millor el combustible i fins i tot gastar una mica menys a la llarga.
El primer és no esperar fins a l’últim moment i no esperar que s’encengui la reserva per visitar la benzinera. El millor és fer-ho quan l’aforador baixa per sota de la meitat de la capacitat i la raó és que com més buit estigui el dipòsit, més combustible s’evaporarà a l’interior.
Una quantitat gasificada de combustible que, tot i que és molt petita, es perdrà per la vàlvula de seguretat o en el moment d’obrir el tap. I aquesta pràctica també ajudarà, sobretot als cotxes dièsel, que no s’acumulin dipòsits d’impureses al fons.
A quina velocitat cal omplir el dipòsit?
Quan el dipòsit és gairebé buit, és millor proveir-se de forma ràpida per no allargar innecessàriament el temps que dediquem a emplenar-lo.
A mesura que el nivell es va acostant al màxim, és millor acabar el proveïment més a poc a poc per evitar que per la pressió es formi escuma al conducte. Això impedeix l’ompliment complet del dipòsit i alhora produeix una evaporació excessiva.