Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

El Clúster de l’Oli traurà a la venda una marca gourmet

Avatar photo

També treballa per potenciar i diferenciar l'oli amb més concentració d'antioxidants per combatre malalties cardiovasculars

L’Associació Clúster de l’Oli de Catalunya, que agrupa actualment catorze productors de les comarques de Lleida, preveu tenir a punt per a la pròxima campanya 2018-2019 una marca conjunta d’oli gourmet que sortirà al mercat amb un mínim de 3.000 ampolles de mig litre. El nom de la marca encara no s’ha volgut desvetllar però ja està registrada. El Clúster es va crear fa dos anys impulsat pel consorci de promoció econòmica GLOBALleida, que aglutina institucions públiques i empresarials del territori. Segons el responsable de projectes sectorials de GLOBALleida, Josep Maria Barrufet, amb la nova marca es vol donar sortida a l’oli més exclusiu però també es pretén que faci de motor per aportar valor afegit a la resta de la producció, que encara es ven majoritàriament a granel tot i ser de gran qualitat. I és que un estudi fet pel consorci constata que l’oli lleidatà que es ven envasat amb marca pròpia no arriba al 30%. Amb aquest mateix objectiu el Clúster també treballa per potenciar i diferenciar l’oli amb més concentració d’antioxidants per combatre malalties cardiovasculars.
Els responsables del Clúster volen que el nou oli Premium tingui la categoria màxima ‘Top gourmet’ i per això s’han imposat complir amb unes rigoroses característiques organolèptiques. Segons Barrufet, durant aquesta campanya s’està fent la “prova pilot” per determinar quins tractaments s’han de fer durant la collita i en la mòlta de les olives al molí per obtenir l’oli que compleixi els paràmetres de qualitat exigits.

També es vol comprovar que s’arriba a la producció mínima per garantir un mínim de 3.000 ampolles inicials. “Per al primer any no ens plantegem una gran producció d’ampolles però sí garantir una quantitat suficient per donar a conèixer la marca en mercats locals però també en mercats exteriors molt ben posicionats”, comenta Barrufet. Aquest mínim són 3.000 ampolles.

Paral·lelament, també s’ha “definit un relat que sigui atractiu per als consumidors”, un relat que té tres idees força: el treball, la vinculació amb la terra i el temps que s’ha destinar a obtenir una gota d’oli. Josep Maria Barrufet ha explicat que les ampolles de mig litre de la nova marca gourmet es vendran a un preu d’entre 30 i 40 euros. El disseny de les envasos (packaging) ja està a punt perquè pugui sortir al mercat la campanya que ve i ara s’està treballant amb el pla de màrqueting.

Una part es destinarà al mercat més pròxim, especialment les botigues especialitzades de Barcelona, i la resta es preveu exportar a països centreeuropeus, el Benelux, Estats Units i Japó, que és on es concentren els esforços per obrir mercat.

El responsable de projectes sectorials de GLOBALleida ha precisat que la marca ‘Top gourmet’ del Clúster “està pensat perquè es valori pel que hi ha dins de l’ampolla i no per l’embolcall com passa amb altres olis que es venen molt cars, per exemple, perquè tenen el tap d’or massís”. També ha afegit que cal potenciar la presència dels membres del Clúster en fires i concursos internacionals que aportin prestigi a l’oli que produeixen. Actualment formen part de l’organisme dues cooperatives -la de Sant Isidre de les Borges Blanques i la de La Granadella- i la resta són petits productors. Sumen una producció total de 2.520 tones, que suposa al voltant del 30% de la producció total de Lleida, segons dades del consorci.

L’altre gran projecte del Clúster està encarat a potenciar el valor saludable de l’oli d’oliva verge extra. Per això es vol identificar i potenciar aquella producció que tingui més concentració d’antioxidants (polifenols) naturals perquè es pugui comercialitzar amb una inscripció a l’etiqueta que destaqui que aquell oli en concret és especialment beneficiós per combatre malalties cardiovasculars, una opció que ja està reconeguda a la UE. Barrufet ha concretat que “volem iniciar un projecte per veure com podem incrementar els nivells de polifenols als nostres olis sense fer-ne afegits, que sigui tot natural derivat del tractament de les olives”.

En l’estudi de la diagnosi del sector de l’oli elaborat pel consorci de promoció econòmica GLOBALleida es van identificar 92 empreses del sector de l’oli a Lleida amb una facturació de 500 milions, que donen feina a més de 900 persones.

El Clúster disposa aquest 2018 d’un pressupost de 70.000 euros, cofinançat pel Departament d’Empresa i Ocupació.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Dues persones mortes i una ferida en un accident a la T-11

Notícia següent

El Grup Ametller abandonarà el projecte de l’Agroparc si no hi ha consens

Notícies relacionades