La Comissió Europea veu “injustificada” l’aplicació d’aranzels contra la Unió Europea, com els del 25% a l’acer i l’alumini que el president nord-americà, Donald Trump, ha assegurat que preveu aprovar aquest dilluns. En un comunicat, Brussel·les ha apuntat que encara no ha rebut “cap notificació oficial” sobre els aranzels, i que no hi veu justificació. “Reaccionarem per protegir els interessos dels negocis europeus, dels treballadors i els consumidors cap a mesures injustificades”, apunta la Comissió. Des de l’executiu d’Ursula von der Leyen asseguren que els aranzels són “contraproduents”, especialment tenint en compte la “cadena de producció integrada” entre la Unió Europea i els Estats Units.
“Els aranzels són bàsicament impostos. Imposant aranzels, els Estats Units estarien taxant els seus propis ciutadans, augmentant costos per als negocis i impulsant la inflació”, apunta la CE.
Així mateix, lamenta que la imposició de nous aranzels “augmenta la incertesa econòmica i altera la integració global de mercats”.