? Opini贸 | Ara s铆, botarem

    temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts
    Entre la nova normalitat i el gran germ脿, article d'opini贸. Foto: Roger Blazquez.

    No, aquest no 茅s un article en qu猫 es parli de les eleccions generals del proper de 10 de novembre o que faci refer猫ncia a la tardor de fa dos anys, encara que el t铆tol pugui arribar a recordar lemes utilitzats en aquella tardor de 2017 o al lema de campanya que va portar un dels partits pol铆tics a les eleccions del 21 de desembre del 2017. Tampoc fa refer猫ncia a les tardes d鈥檜n infant al “Xiqui Park” o a l'”Indiana Bill” saltant entre inflables amb els amics. Aquest article fa refer猫ncia al mal estat de l’autovia A-2, especialment en el seu pas per terres lleidatanes.

    Encara que potser el t铆tol faci refer猫ncia al tema amb una mica d’humor ir貌nic 茅s un tema pel qual ens haur铆em de preocupar i potser sigui un tema per no fer-n鈥檋i broma. El mal estat de la carretera 茅s un problema evident pel que fa a prevenci贸 d’accidents de tr脿nsit, de fet, aquest estiu, malauradament, hi ha hagut moltes not铆cies que feien refer猫ncia a accidents produ茂ts a l’A-2.

    Ara far脿 uns dies, ajuntaments del Pla d’Urgell van signar un manifest per millorar la seguretat de la via argumentant que “茅s un dels principals corredors de mobilitat a la nostra comarca”. Al cap i a la fi, tamb茅 ho 茅s per tota la prov铆ncia lleidatana, en particular pel Segri脿, Pla d’Urgell, Urgell i la Segarra. 脡s una via que permet connectar Lleida amb la capital catalana, Barcelona i, no oblidem que tamb茅 permet la connexi贸 amb Girona (agafant el desviament per cap a l’Eix Transversal, que donada la seva curta vida, com a via de dos carrils per sentit, el seu estat 茅s molt millor que l’Autovia A-2).

    A aquesta situaci贸 se li suma un altre gran problema, en termes de mobilitat, que continua arrossegant avui en dia la Nacional 240, que prou pol猫miques ha generat entre partits pol铆tics els 煤ltims anys i que connecta Lleida amb Tarragona, acumulant nombrosos sinistres durant l’any. En aquest cas, probablement no 茅s degut a l’estat de la cal莽ada, sin贸 a qu猫 茅s una carretera d’un carril per cada sentit (per貌 aix貌 no soc jo qui ho ha de decidir).

    Per tant, seria interessant poder garantir la seguretat a tots els usuaris que utilitzem aquestes carreteres i m茅s si el que es vol 茅s connectar Lleida amb altres ciutats com a capital de prov铆ncia que 茅s. Poder conduir tranquil o tranquil路la hauria de ser una de les prioritats en les carreteres lleidatanes i sobretot en les principals vies. No cal que anem saltant com si es tract茅s d’una cursa de 400 metres tanques, no per q眉estions de velocitat sin贸 pel que fa a fer un recorregut saltant.