Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Reus Ocult s’adapta a la pandèmia amb ulleres de realitat estereoscòpica

Les visites es fan a llocs oberts, amb grups tancats i aforament limitat per garantir la seguretat

Una participant utilitzant les ulleres de realitat estereoscòpica en la visita al campanar de la Prioral de Sant Pere, activitat organitzada per Reus Ocult. ACN

La sisena edició de Reus Ocult tanca aquest diumenge dos dies de rutes guiades als espais patrimonials de la capital del Baix Camp. Enguany, a causa de la pandèmia, els assistents han pogut trepitjar espais com el campanar de la Prioral de Sant Pere sense entrar-hi, a través d’ulleres de realitat estereoscòpica. Per garantir la seguretat dels participants, l’Associació Espais Ocults també ha limitat a deu persones els aforaments i ha apostat per espais oberts.

“Defugim dels circuits turístics per posar l’accent en espais que habitualment no es poden visitar, però que criden l’atenció. Volem que la gent tingui inquietud i esperit crític”, ha explicat a l’ACN el president de l’Associació Espais Ocults, Eliseu Bàrcena.
Un grup de set persones s’han descarregat aquest diumenge al matí l’aplicació per accedir a través de les ulleres de realitat estereoscòpica al campanar de la Prioral de Sant Pere.

ense trepitjar cap esglaó del temple i a peu de carrer, els assistents han pogut experimentar en 360 graus els racons del campanar i les vistes de la ciutat. En Jordi Casado, un veí de Reus que feia molts anys que no pujava al campanar, ha afirmat que l’experiència ha estat “curiosa, diferent i bonica”. “Hem pujat fins a dalt de tot, gairebé veiem la bandera. Tens una sensació molt similar a la que se suposa que veuríem des de dalt”, ha precisat Casado.

Amb les ulleres de realitat estereoscòpica també s’ha pogut entrar a la Sala Noble de la Reial Congregació de Puríssima Sang, passejar per l’interior del Círcol o bé recórrer la casa Gasull. Segons Bàrcena, enguany van optar pels espais oberts i van descartar demanar als propietaris particulars que obrissin casa seva, perquè no creien oportú que hi passessin centenars de persones tenint en compte les circumstàncies sanitàries actuals.

També s’han organitzat visites a tres punts emblemàtics de la ciutat, com la plaça del Mercadal, de les Peixateries Velles i la del Pallol, on s’han explicat les seves curiositats urbanístiques i històriques. “No volem ser una mena de producte turístic, ni divulgació científica, sinó que volem que els assistents acabin les visites amb un esperit crític, que sentin que el patrimoni forma part de les seves vides”, ha subratllat el president d’Espais Ocults. Així mateix, ha destacat que la voluntat del projecte és que els ciutadans tinguin un paper actiu quan els espais patrimonials estiguin en perill. “El patrimoni identifica a les ciutats, les fa diferents i, això és important en un moment de globalització”, ha afegit Bàrcena.

En paral·lel a les visites en aquestes tres places, s’han ofert les rutes ‘Ora pro nobis’ i ‘Tranquimazín’. La primera d’elles ha resseguit algunes de les capelletes de Reus i la segona diversos punts de la ciutat amb l’objectiu de fomentar l’esperit crític.

Aforaments limitats, grups tancats i inscripció prèvia

Els organitzadors han hagut d’adaptar la sisena edició de Reus Ocult per tal de fer-la possible, Per aquest motiu, els participants s’han inscrit prèviament a les visites, que s’han reduït a un màxim de deu persones, prioritzant els grups tancats. Tot i que aquest any el nombre d’assistents s’ha limitat al voltant d’unes 400 persones, Bàrcena ha assegurat que les activitats han tingut molt bona acollida.

“Tenim una sensació una mica ambivalent, per una banda, ens sap greu d’haver hagut de dir a moltíssima gent que no podia inscriure’s; per altra banda, tenim satisfacció per la demanda que hi ha hagut. Després de sis anys ja no som un element estrany a la ciutat, sinó que hem passat aquesta frontera”, ha tancat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Barcelona busca reactivar el comerç als barris amb aportacions de joves talents

Notícia següent

La Sala Apolo farà un concert amb 1.000 persones per provar l’eficàcia dels tests ràpids

Notícies relacionades