L’Ajuntament de Cambrils ha aprovat inicialment aquest dilluns el projecte de remodelació de la Rambla Jaume I, entre la plaça de la Font i el carrer Drassanes, i els carrers transversals Jose Sebastian Elcano, Roger de Flor, Sant Pere i Roger de Llúria. Amb aquesta actuació la rambla es transformarà en una via de plataforma única amb espais verds, mobiliari urbà i prioritat per a vianants.
La versatilitat d’una urbanització a un sol nivell, que s’adapta a les diferents amplades del carrer, permetrà adequar la rambla a les necessitats de cada moment. En aquest sentit, es contempla que inicialment la via tingui dos carrils amb dos sentits de circulació, voreres amples, parterres enjardinats i places d’aparcament en línia en diferents zones, incloent places de càrrega i descàrrega. Posteriorment, de manera progressiva, quan hi hagi alternatives de mobilitat, està previst que es converteixi en un espai exclusiu per a vianants i micromobilitat.
L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, ha afirmat que la remodelació és un dels projectes previstos al Pla d’Acció 2019-2023 del govern municipal per construir una ciutat més verda i sostenible i dinamitzar l’activitat comercial. L’alcaldessa també ha destacat la necessitat de la remodelació per revitalitzar la rambla com a pol comercial i via de connexió estratègica entre l’Eixample Platja i la zona turística del port.
El regidor d’Obra Pública, Enric Daza, ha explicat que la implantació d’un urbanisme comercial permetrà la recuperació d’espais per a les persones i facilitarà la reobertura de locals comercials que formen part d’aquesta extensió natural de la zona turística del port. L’objectiu és que en diferents fases la circulació es redueixi i deixi pas a una vianalització de la rambla, amb la instal·lació de pilones al final dels trams dels diferents carrers per regularitzar la càrrega i descàrrega a hores convingudes i evitar el pas de vehicles en hores determinades.
Aquesta vianalització serà possible amb la integració de l’antiga via a la trama urbana, que convertirà aquesta barrera arquitectònica en un pas permeable. La nova obertura de la ciutat donarà solucions de circulació que permetran definir una nova mobilitat interna i reservar espais per a vianants.
La obres de la Rambla Jaume I també milloraran el sistema actual de drenatge, que en condicions de forts aiguats no té prou capacitat per evacuar l’aigua i això fa que es creïn grans bassals i fins i tot petites inundacions.
D’altra banda, aquest mateix dilluns també s’ha aprovat definitivament el projecte de l’avinguda de l’Esport, que connectarà el nucli urbà, la recent urbanitzada avinguda Charles Darwin i la nova estació de tren amb l’A7 i l’AP7. A més de convertir-se en la nova entrada nord de la ciutat, aquesta via solucionarà el trànsit circumval·latori i millorarà el moviment intern de la ciutat.
L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, i la consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó, s’han reunit aquest dijous a l’Ajuntament…
El Petit de Cal Eril actuarà aquest estiu a Tarragona. Ho farà el dimecres 23 de juliol a les 21…
El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, juntament amb el Tinent Coronel de la Comandància de la Guàrdia Civil de…
Lourdes Borrell Moreno (Mataró, 1967) va ser la primera alcaldessa de Sant Feliu de Llobregat, càrrec que va assumir per…
Port Tarragona i la Woman International Shipping & Trading Association (WISTA) col·laboraran amb l’objectiu d’impulsar la igualtat de gènere i…
El FC Barcelona està de celebració, amb la consecució de la seva 28a Lliga, i ho farà palès aquest divendres…
Esta web utiliza cookies.