Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

L’Oficina Tècnica Empresarial centralitza els tràmits d’Activitats

Avatar photo

D'altra banda, també s'incorpora la cita prèvia en aquesta oficina

Els tràmits municipals relacionats amb Activitats i Medi Ambient es gestionen a partir d’aquest mes de novembre des de l’Oficina Tècnica Empresarial, l’oficina d’atenció al públic ubicada a l’equipament municipal del Mercat Central, on hi ha les seus de les regidories d’Urbanisme, Medi Ambient i Via Pública.

A més a més, a partir d’ara, tots aquests tràmits que es fan des de l’Oficina Tècnica Empresarial s’agiliten amb la implantació del servei de cita prèvia per millorar l’atenció i evitar esperes als ciutadans. Així, per realitzar qualsevol dels tràmits es podrà sol·licitar el servei de cita prèvia a la seu electrònica del portal web municipal www.reus.cat o bé a través dels telèfons 010 i 977 010 010.

Amb la centralització de tots els tràmits relacionats amb les llicències d’Activitats i Medi Ambient a l’edifici del Mercat, també es busca descongestionar l’OAC, l’Oficina d’Atenció Ciutadana ubicada al Palau Municipal, a la plaça del Mercadal. De tota manera, els usuaris podran adreçar-se també a l’OAC per atesos tot i que es recomana l’ús del servei de cita prèvia per a tots els tràmits relacionats amb Activitats.

50 cites a la setmana per absorbir la demanda
L’horari d’atenció serà de 9:00 a 14:00 h de dilluns a divendres i s’estableix per la cita prèvia un temps predeterminat de mitja hora. Segons el regidor de Medi Ambient i Ocupació, Daniel Rubio, “la incorporació del servei de cita prèvia és un salt qualitatiu en l’atenció ciutadana. L’objectiu que ens hem marcat implica arribar a les 50 cites prèvies cada setmana, això es tradueix en una capacitat anual de 2.600 entrades a l’any, una xifra que ha de poder absorbir la demanda actual: aquest 2017, només fins al mes de setembre, el servei d’activitats ha iniciat més de 1.400 actuacions administratives”.

Prop d’una vintena de tràmits
Amb aquest pas, la llista de tràmits municipals que es poden sol·licitar a través del servei de cita prèvia s’amplia amb prop d’una vintena més, tots de l’àmbit d’Activitats. A continuació, la llista de tràmits nous inclosos al servei:

Baixa d’activitat, classificació d’activitat, comunicació prèvia de les activitats amb incidència, comunicació prèvia per a espectacles públics i activitats recreatives, comunicació prèvia per a activitats econòmiques de baix risc, comunicació prèvia per a obertura i ús de centres de culte, control posterior d’activitat, declaració responsable de les activitats sense incidència, declaració responsable per a activitats econòmiques innòcues, informe de prevenció d’incendis per a activitats en règim de comunicació prèvia, informe urbanístic, llicència ambiental, llicència municipal d’activitats d’espectacles públics i activitats recreatives, llicència per a la utilització del recinte Parc de la Festa, llicència municipal d’espectacles públics i activitats recreatives de caràcter extraordinari i llicència municipal per activitat de caràcter no permanent desmuntable (un circ, per exemple).

L’Ajuntament de Reus va habilitar el servei de cita prèvia a la seu electrònica del portal web municipal l’any 2015. Fins aleshores el servei de cita prèvia només es podia demanar via telefònica. Amb la cita prèvia la ciutadania demana ser atesa a les oficines d’atenció per realitzat els tràmits que necessita sense esperes i amb la certesa que a l’hora comunicada el personal municipal l’atendrà.

Amb aquest nou paquet, cada cop són més els tràmits municipals que requereixen cita prèvia. Per consultar-los, el web municipal disposa d’un únic espai, accessible des de la pàgina principal (veure enllaç).

A través del telèfon, el servei de cita prèvia està disponible al 010 i al 977 010 010 (si es truca des d’un mòbil o des de fora de Reus).

Empadronament, Targeta Daurada o assessorament e matèria d’habitatge
A més de la nova incorporació dels tràmits de l’àmbit d’activitats, el servei de cita prèvia inclou tràmits fixos –que es poden realitzar en qualsevol moment– i tràmits periòdics –subjectes a termini, que es publiquen segons el calendari, com ara la cita a l’Oficina Municipal d’Escolarització que només està vigent en els períodes de preinscripció escolar.

També s’ha de demanar cita prèvia per a tràmits relacionats amb l’empadronament, la inscripció al cens d’animals de companyia, la Targeta Daurada i d’autobús urbà gratuït, les subvencions per menjador escolar, taxa d’aigua, escombraries, IBIU, gual i pobresa energètica; tots els tràmits relacionats amb l’Oficina Municipal d’Habitatge, estrangeria i per a l’assessorament energètic.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Votació del Pressupost Participatiu 2018 de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant

Notícia següent

L’Ajuntament de Cubelles contractarà una persona en pràctiques dins del programa Garantia Juvenil

Notícies relacionades