Aigües de Reus incorpora el codi QR per informar la ciutadania de les obres en curs

Avatar photo

El codi, a través d’una aplicació de mòbil, permet accedir a la web d’Aigües de Reus on hi figura un resum del projecte i informació detallada sobre les obres en curs.

Aigües de Reus ha iniciat aquest mes de gener la primera obra de l’any: la reparació de la xarxa d’abastament de les avingudes de Pere el Cerimoniós i de Jaume I, que tindrà una durada d’un mes i una setmana, aproximadament. Uns treballs que, d’altra banda, incorporen per primer cop codis QR com a mitjà d’informació per a la ciutadania.

El codi QR figura en els fulls que es distribueixen, mitjançant bustiatge, en els domicilis dels veïns afectats i també en els cartells que s’enganxen en les tanques perimetrals de les obres. El codi, a través d’una aplicació de mòbil, permet accedir a la web d’Aigües de Reus on hi figura un resum del projecte i informació detallada sobre les obres en curs. Aigües de Reus és, de fet, una de les primeres empreses subministradores d’aigua que posa en marxa aquest sistema d’informació a la ciutadania a Catalunya.

Paral·lelament, com ja és habitual, Aigües de Reus també posa a disposició dels veïns un telèfon durant l’horari laboral (977345843) per a qualsevol consulta durant les obres, alhora que el contractista té en servei un altre telèfon de guàrdia les 24 hores (699918258). De la mateixa manera, l’empresa municipal agraeix anticipadament la col·laboració del veïnat, tot desitjant que les molèsties i interferències siguin mínimes durant l’execució dels treballs.

Informació, atenció i transparència

La mesura està en la línia d’altres engegades els últims anys, en consonància amb el marc legal europeu i espanyol, que reclama a les administracions mesures d’impuls de la societat de la informació, amb la consegüent obligació de disposar de medis d’interlocució telemàtica per a la prestació dels seus serveis. En aquest sentit, Aigües de Reus ja disposa d’oficina virtual des de l’any 2006 i ha anat implantant altres mesures per satisfer aquest dret dels ciutadans a relacionar-se amb les administracions públiques mitjançant medis electrònics.

Aigües de Reus és conscient que la satisfacció dels reusencs i reusenques, pel que fa al servei de l’aigua, no depèn tan sols del bon subministrament i abastament, sinó també de la qualitat en l’atenció i informació als usuaris.

Manteniment de la xarxa

El manteniment del sistema d’abastament i sanejament d’una ciutat com Reus requereix d’una inversió permanent, amb l’objecte de garantir el servei. Mentre que la xarxa d’abastament suma 360 kilòmetres de canonades, el sistema de sanejament compta, avui dia, amb gairebé 300 kilòmetres de clavegueres. A això cal afegir les 12.000 escomeses i 10.000 vàlvules, descàrregues, boques de regadiu, etc, de la xarxa de subministrament d’aigua; i les 15.000 escomeses, 7.000 pous de registre i més de 7.000 embornals de la xarxa de sanejament.

La planificació dels treballs de manteniment continuat sempre tenen en compte la prioritat en les intervencions en aquelles canonades tant de la xarxa d’abastament com de sanejament que presenten un major deteriorament o desgast. Totes aquestes obres estan en consonància amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’ONU i el Pla d’Acció Municipal 2019-2023, que incorpora “la priorització de l’aigua com a element de gestió urbana”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Avança la transformació de l’àmbit de l’AEG a Terrassa

Notícia següent

Continuen vigents les restriccions a Catalunya

Notícies relacionades