Josep Bellera, president de l’Associació de comerciants de la Zona Alta: “El nostre principal objectiu per 2019 és seguir cooperant, trobant sinergies i no competències entre els comerciants i serveis de la zona”

0
256

Com ha anat la campanya de Nadal per als comerciants i els serveis?

Durant la campanya igual que durant tot l’any, hem tingut dies de tot, de bons i dies no tant. Amb moltes pujades i baixades, un dia fas molt i l’altre ha costat arrencar.

Des de principis de desembre, s’han dut a terme diverses iniciatives per tal de dinamitzar la Zona Alta. Podríem fer una repassada ràpida sobre aquestes accions?

Les activitats varen arrencar amb l’encesa de llums de Nadal, va ser l’últim divendres de
novembre. Així, vam donar per inaugurada la campanya. Hem col·laborat també amb la Fira de Playmobil que es va dur a terme a Lleida pel pont del 6 al 8 de desembre. Vàrem col·locar Playmobils en tamany real a quinze aparadors de la Zona Alta. En actes prèvies a les dates més tradicionals, vam organitzar un seguit d’actes realitzats per diferents socis per tal de mobilitzar-se en acte solidari amb la Marató de TV3. L’activitat més important però, va ser premiar al nostre client, amic o visitant amb un vol captiu en un globus aerostàtic. Totes les compres de Nadal què es feien entre el dia 1 i fins al dia 21 de desembre, varen entrar en un sorteig per deixar volar la imaginació. L’objectiu, que considerem encertat, era que poguessin viure una nova experiència i tenir un bon record de la nostra zona. A més es va crear el Parc dels Somriures amb firetes per a petits i un contenidor amb jocs recreatius per als no tant petits. Alguns dies puntuals també es va poder fer us d’un circuit de karts. El cap de setmana abans de Nadal, el pessebre vivent
de l’Escola FEDAC va tornar a ficar el toc nadalenc, així com la cantata de nadales a la plaça Ricard Vinyes a càrrec de l’escola “Les heures”. També vam tenir al camarlenc per celebrar els Reis.

Apart dels protagonistes típics del folklore nadalenc, hem pogut conèixer un nou protagonista com és l’osset de la Zona Alta?

Com va néixer aquest personatge? Es va voler crear un personatge dolç i que ens treies el sentiment del nen que tots portem a dins. La sorpresa ha estat l’enorme acceptació que ha tingut per part de grans i petits. És un personatge que ha vingut a la Zona Alta per a quedar-s’hi. L’hem adoptat per poder-lo gaudir i abraçar-lo.

Hem vist per la zona uns tòtems informatius sobre una altra iniciativa promoguda per l’Associació de Comerciants com ha estat la il·luminació nadalenca adornant els carrers (i el fil musical que acompanya les compres). Aquests tòtems han estat pensats i dissenyats per fer un agraïment públic a tots els nostres socis, ja que gràcies a ells podem gaudir cada de les llums de Nadal a la nostra zona. Es tracta de una de les inversions més importants que realitza l’associació de comerciants. D’uns anys cap aquí les llums de Nadal són un element característic, amb un disseny actual i innovador.

Nou any, nous propòsits. Quins objectius té l’Associació de cara a aquest 2019?

L’objectiu principal és continuar fent cooperativisme, que els socis es coneguin i puguin trobar sinèrgies i no competències. I això s’aconsegueix treballant per ells i entre ells. Així farem que la Zona Alta sigui una visita obligada per gaudir del que més ens caracteritza: el
nostre producte de qualitat, l’atenció personalitzada i propera, el tracte
exclusiu, etc.

I desprès dels Reis, les rebaixes. Podríem fer un pronòstic aproximat del que s’espera durant aquest mes de gener?

L’objectiu de les rebaixes és vendre i treure producte per què no quedi en stock i així poder renovar de cara les noves temporades. Per aquest motiu arribem a la dotzena edició del Mercat de les Rebaixes d’hivern. Aquest any serà el proper 7 de febrer.

Els models de consum han canviat molt els darrers anys. A què creieu que respon i com es veu afectat el sector del negoci local?

D’una banda, arran de la inestabilitat política que es viu en l’actualitat, tant aquí a casa nostra com a la resta del món, els consumidors prefereixen invertir en experiències com anar de restaurants o de viatge, pel que pugui passar. D’altra banda, les necessitats bàsiques es tenen cobertes i es consumeix per la pròpia experiència de la compra. Com a comerciants i botiguers, per oferir els millors resultats en aquesta acció de compra als nostres clients, el que hem de fer és donar un tracte proper i familiar, una bona oferta sobre un producte sota demanda, donar valor al nostre producte, etc. En definitiva, adaptar-nos als temps i les tendències socioculturals.

Què ofereix la Zona Alta diferent al que poden oferir altres zones comercials a la ciutat de Lleida?

A la Zona Alta tenim comerços totalment especialitzats, de gent de Lleida per a gent de Lleida. Els propietaris i personal sempre solen ser els mateixos, i això permet crear una relació de confiança on es dona un tracte molt personalitzat, adaptat a les exigències i expectatives de qualsevol perfil de client. A més, gaudim d’una gran diversitat en producte i serveis per abastir totes les necessitats i varietats de gustos.

Quins valors promou l’Associació?

Som un col·lectiu i això és el que volem transmetre: seguir “fent pinya”, anar tots a una i col·laborar entre nosaltres amb les diferents iniciatives, cooperant entre els diferents serveis i comerciants per poder seguir oferint el millor de nosaltres. Al cap i a la fi, som els comerciants qui millor podem assessorar i recomanar sobre el que ofereix la nostra zona, ja que hi passem gran part del dia al nostres respectius centres de treball.

Fent balanç de les accions dutes a terme durant 2018, què es podria millorar?

Sempre hi ha coses a millorar i això ens incentiva a ser cada cop més creatius i estar vius. Però estem contents: ens agrada fer accions innovadores i amb punts diferenciadors i amb un toc sorpresa, i en això creiem que ho estem fent bé.

Cal adaptar-se als nous temps i fer propostes innovadores gairebé constantment. Quins projectes de futur té l’Associació de la Zona Alta en aquest sentit?

Els projectes de futur que tenim en ment, són poder arribar a obrir-nos a la ciutat de Lleida, no solament com a centre comercial a l’aire lliure, sinó com un referent en l’espai urbà què ofereix diversitat d’activitats i accions solidaries que connecten i acullen els veïns, els ciutadans, els comerciants, els professionals, els emprenedors i el consumidors de la Zona Alta i de tota la província de Lleida.

Laura González

FER UN COMENTARI