El guionista i escriptor Eduardo Ladrón de Guevara, un dels creadors de la sèrie Cuéntame como pasó, va morir ahir a Madrid, precisament el dia en què la sèrie va emetre el seu darrer episodi.
Ladrón de Guevara (Madrid, 1939), que va morir a 80 anys va morir a conseqüència d’una isquèmia, va ser, juntament amb Patrick Buckley i Miguel Bernardeau, un dels creadors de la sèrie en què va desenvolupar el format, a més d’escriure i coordinar gran part dels guions durant 17 temporades.
“La sèrie no hauria estat Cuéntame sin el seu enorme talent: hi va bolcar gran part de la seva experiència vital, des del seu amor pels còmics com Hazañas bèl·liques o El guerrer de l’antifaç, al seu compromís polític contra el franquisme”, va recordar RTVE.
Adiós, Eduardo, alma de @cuentametve
Qué ironía del destino que te hayas ido hoy, tú que le diste el nombre a Herminia y tanta vida a esta ficción. Por @JacoboDelgadoB https://t.co/Vni5DcbYFQ vía @rtve— Grupo Ganga (@GrupoGanga) November 29, 2023
Ladrón de Guevara va signar, sol o en col·laboració, més de 230 episodis de la sèrie i li agradava especialment triar títols divertits com Tiempo de capones y porrazos o Madre no hay más que muchas.
UNA DILATADA CARRERA
Va començar la seva carrera professional com a periodista en diaris com Informaciones y Pueblo —redacció que inspiraria el treball de Toni Alcántara a la sèrie—, a més de col·laborar amb agències com Fax-Press i Colpisa, però va abandonar el periodisme per dedicar-se a escriure teatre i ficció televisiva.
Abans de Cuéntame, va treballar en altres sèries mítiques com Farmàcia de guàrdia o Los ladrones van la oficina, Eva y Adán, agencia matrimonial, Querido maestro, Siete días de amor, Manolito Gafotas o Gente encantadora. Va ser guardonat amb diversos premis nacionals i internacionals i nominat als Emmy el 2003 per Cuéntame.