El servei de Transport a demanda es posarà en marxa a Sant Pere de Ribes el 7 de gener

El servei connectarà les urbanitzacions de Can Pere de la Plana, Can Lloses-Can Marcer i Mas Alba amb quatre punts del nucli de Ribes.

0
215
Imatge de l’alcaldessa de Sant Pere de Ribes, Abigail Garrido, i el responsable de projectes i serveis de l’AMTU, Carles Labraña, en la demostració del funcionament del servei de Transport a Demanda. Cedida

A partir del dia 7 de gener, els i les veïnes que ho necessitin ja podran fer servir el Servei de Transport a Demanda (TAD), que connectarà les urbanitzacions de Can Lloses-Can Marcer, Can Pere de la Plana i Mas Alba amb diferents punts del nucli de Ribes. Des del dia 4 de gener, el telèfon des d’on es sol·licitarà el servei, el 900 69 65 66, ja estarà operatiu.

El funcionament del TAD és el següent: s’establiran quatre parades al nucli de Ribes, a l’Ajuntament, a la Plaça Catalunya, al Centre d’Atenció Primària (CAP) i a l’Hospital Sant Camil. De la mateixa manera, a cadascuna de les urbanitzacions s’hi instal·laran tres parades en punts estratègics, amb la seva corresponent senyalització perquè un servei de taxi passi a recollir-los o deixar-los d’acord amb el trajecte que hagin sol·licitat. L’usuari que vulgui fer-ne ús  haurà de trucar amb un dia d’antelació al telèfon gratuït 900 69 65 66 que funcionarà de dilluns a divendres de 8 del matí a 8 de la nit. Per cancel·lar un servei s’haurà d’avisar amb un mínim de 2 hores d’antelació al mateix telèfon. El preu del viatge serà d’1€, l’equivalent al cost d’un bitllet d’autobús.

La nova modalitat de transport públic a demanda compta amb dues particularitats. La primera és la puntualitat: els usuaris i usuàries del servei hauran d’estar a la parada a l’hora acordada, atès que el conductor només s’esperarà 5 minuts al punt de recollida. La reiteració d’impuntualitats podrà comportar la suspensió temporal o definitiva del dret a gaudir del servei. L’altre fet diferencial és que els trajectes podran ser compartits. Per tal d’optimitzar l’eficiència del servei, alguns trajectes transportaran més d’un usuari a la vegada. Serà en els casos en que els orígens, destinacions i hora de desplaçament siguin similars. Per tant, el trajecte, si es dóna el cas, podrà variar lleugerament en funció de la demanda de les persones usuàries.

El projecte s’ha dut a terme en estreta col·laboració amb l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), que agrupa un centenar de municipis de tot Catalunya i que ja gestiona 10 projectes de transport a demanda en diferents poblacions, a més d’assessorar als ens locals en assumptes referents a la mobilitat.

FER UN COMENTARI