Catalunya

Trànsit pren mesures per evitar col·lapses com el de divendres a l’AP-7

Amb mesures com la figura del “responsable de sinistre” o panells informatius volen prevenir el caos a l’autopista

El Servei Català de Trànsit (SCT) incorporarà la figura del ‘responsable de sinistre’ després d’un accident que pugui desembocar en un col·lapse com el de l’AP-7 a l’Hospitalet de l’Infant divendres, quan la via va quedar tallada 14 hores en sentit sud. Serà una mena de ‘portaveu’ de gestió del trànsit i la funció principal serà “reforçar la comunicació” de l’evolució de l’accident, ha explicat el director de l’SCT, Ramon Lamiel, a Catalunya Ràdio. Altres mesures que ha anunciat en cas d’accidents com el de divendres són panells d’informació instal·lats en punts on els conductors puguin sortir cap a altres carreteres per no quedar-se després atrapats o directament tallar la circulació i desviar-los cap a aquestes vies alternatives.

Lamiel ha anunciat la figura del ‘responsable de sinistre’ per millorar la informació i la comunicació que ajudi a evitar col·lapses especialment a l’AP-7, després de l’accident mortal que hi va haver divendres passat, quan van xocar tres camions i l’ocupant d’un d’ells va perdre la vida. Els treballs per excarcerar la víctima mortal, així com retirar la càrrega dels vehicles i netejar la via, es van allargar durant tot el dia i centenars de vehicles van quedar atrapats en retencions.

Després d’analitzar el que va passar, el director de l’SCT ha explicat que una de les conclusions a què han arribat és que hi va haver un “error de concepte” en el sistema d’informació i comunicació de l’emergència. El director de Trànsit ha assenyalat que el seu equip va estar informant des de primera hora del matí i fins a la nit i que per tant els missatges hi eren, però ha apuntat que molts ciutadans que es van incorporar a l’AP7, sobretot a la tarda per marxar de cap de setmana, no sabien els problemes que hi havia. Així, ha reflexionat que la mobilitat del matí, lligada a l’activitat laboral, és molt diferent a la de la tarda, i més en divendres.

És en aquest marc que han decidit crear el ‘responsable de sinistre’ i reforçar també la informació en panells instal·lats en punts on els conductors puguin decidir desviar-se cap a carreteres alternatives. Lamiel ha afegit que, si ho consideren necessari, també intervindran en aquesta “presa de decisions”, fent que els Mossos d’Esquadra tallin la circulació per obligar els conductors a desviar-se. Amb tot, el responsable de Trànsit s’ha mostrat contingut respecte a aquesta darrera mesura, ja que també cal tenir en compte l’impacte de fer “més quilòmetres en una via que no és d’alta capacitat”.

Maria Redacció Ortega

Missatges recents

Cunit impulsa una IA local amb el BSC

L’Ajuntament de Cunit fa un pas endavant cap a la modernització i l’eficiència dels serveis municipals amb l’inici dels treballs…

5 hores fa

L’Ajuntament de Tarragona sol·licitarà una subvenció per afrontar els efectes de la DANA

L’Ajuntament de Tarragona sol·licitarà la subvenció de la Diputació de Tarragona per restablir els béns i serveis dels ens locals…

5 hores fa

Parets obre la convocatòria 2025 d’ajuts per a empreses que contractin persones usuàries de l’SLOP

L’Ajuntament de Parets ha obert una nova convocatòria de subvencions adreçades a empreses que contractin persones usuàries del Servei Local…

6 hores fa

Solsona organitza un nou taller gratuït de parkour

Posar a prova habilitats com l’agilitat, la força, l’equilibri i la flexibilitat tot buscant la manera més creativa de superar…

6 hores fa

Calafell obre el 5 de maig la fase de propostes dels pressupostos participatius 2026

L’Ajuntament de Calafell obre aquest proper 5 de maig el període per a presentar propostes per als pressupostos participatius de…

6 hores fa

Atropellament múltiple a Alemanya: Com a mínim vuit ferits, tres dels quals de gravetat

Almenys vuit persones han resultat ferides, tres d’elles en estat greu, després de ser atropellades per un cotxe aquest divendres…

6 hores fa

Esta web utiliza cookies.