Catalunya

La nova tendència de TikTok que crítica a tiktokers i influencers

De moment, a parer nostre, és una tendència bastant desconeguda, però el #Deinfluencing (de l’anglès de-influencing) ha arribat a TikTok amb suficient força perquè algunes publicacions hagin abocat línies sobre l’assumpte, com és el cas de Today.

Però, en què consisteix exactament el de-influencing? Perquè com el seu nom indica és el diametralment oposat a les pràctiques dels influencers, que ens animen a adquirir productes d’unes certes marques; els de-influencing el que ens animen és a no adquirir certs productes.

L’etiqueta #deinfluencing ha acumulat més de 76 milions de visites en TikTok, generant una conversa sobre el consum excessiu. En els vídeos, els creadors expliquen el que els continguts d’alguns influencers a TikTok els va portar a comprar, concloent en la majoria dels casos amb una crida perquè els usuaris reflexionin sobre les seves necessitats abans de comprar nous productes, i no es deixin portar únicament, per exemple, per una qüestió de moda.

Això és un canvi radical de paradigma respecte al qual havia passat fins ara, amb influenciadores a sou de les marques per a recomanar la compra de determinats productes. Com afecta aquesta nova tendència a les mateixes marques?

Fins ara, almenys que se sàpiga, no hi ha hagut cap marca que hagi pagat perquè un de-influencing publiqui diatribes contra productes de la seva competència a les xarxes socials, pràctica que és il·legal segons la majoria de legislacions i que, en cas de descobrir-se, podria donar lloc a un gran escàndol.

Segons dades de Marketing Dive citats en l’article de Today, el 44% de la Generació Z fa compres basades en recomanacions d’influenciadores, mentre que només el 26% de la població general ha comprat alguna cosa que un influencer ha suggerit.

Alguna marca ha ‘jugat’ amb la tendència, preguntant als seus seguidors si encara continua agradant, esmentant l’etiqueta #deinfluencing.

Tots hem de ser conscients que el que mostra i recomana un influenciador no deixa de ser un producte després del qual hi ha una marca que ha pagat per la seva promoció, és a dir, que no es diferencia en gran manera d’un anunci publicitari en televisió o un altre mitjà de comunicació.

El que més pot aportar a la societat aquesta nova tendència és que altres usuaris de les xarxes socials segueixin l’exemple dels de-influencing i expliquin les seves experiències amb els productes d’una forma sincera.

No obstant això, ara mateix és una tendència massa marginal per a representar un problema per a les marques. El futur haurà de decidir si més persones i, fins i tot, influenciadores, s’apunten a la tendència, i la converteixen en alguna cosa que sí que sigui preocupant i, només llavors, veurem com reaccionen les marques.

Tags: Catalunya
SergioLahoz

Missatges recents

L’Hospitalet acull la 26a edició de FiraGran

La Farga, Centre d'Activitats de L'Hospitalet, acull, del 7 al 9 de maig, FiraGran, el Saló de la Gent Gran…

7 hores fa

És oficial: Bad Bunny actuarà a Barcelona el maig de 2026

El cantant porto-riqueny Bad Bunny actuarà a Barcelona el 22 de maig del 2026. L'Estadi Olímpic serà la seu d'aquesta…

7 hores fa

L’Ampolla celebra la Diada de l’Ostra, iniciant les Jornades Gastronòmiques de l’Ostra del Delta

L’Ampolla es prepara per a la celebració de la Diada de l’Ostra del Delta, que tindrà lloc el diumenge 11…

7 hores fa

S’obre el termini per presentar les sol·licituds de preinscripció a les llars d’infants municipals de Cunit per al curs 2025-2026

El dia 8 de maig s’obre el termini per presentar les sol·licituds de preinscripció a les llars d’infants municipals de…

7 hores fa

Calafell ha esterilitzat 400 gats de carrer durant l’any 2024

El servei de benestar animal de l’Ajuntament de Calafell va realitzar 400 esterilitzacions de gats de carrer durant l’any 2024.…

7 hores fa

Torna la Terrafira del Morell: Comerç, música, gastronomia, entitats i artesania

A tan sols uns dies perquè comenci la cinquena edició de la Terrafira, la regidoria de Promoció econòmica de l’Ajuntament…

7 hores fa

Esta web utiliza cookies.