Catalunya

El sector dels productes infantils català suma mig miler d’empreses i augmenta un 30% la facturació en vuit anys

Les companyies s’enfoquen sobretot a l’oci, l’entreteniment i la cultura i donen feina a més de 21.000 persones

El sector dels productes infantils de Catalunya aglutina 488 empreses, factura 4.424 milions d’euros i dona feina a 21.638 persones. Aquestes són algunes de les principals dades d’un estudi d’Acció, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Govern, difós aquest dissabte. Respecte de l’última radiografia feta al sector, el 2016, la xifra de companyies ha crescut un 20% i els ingressos un 30% -fins a representar l’equivalent a l’1,73% del PIB català-. Sobretot es tracta d’empreses ubicades a la demarcació de Barcelona que s’enfoquen a l’oci, l’entreteniment i la cultura, tot i que ressalta que les d’alimentació són les que més facturen (un 36% del total). El document es basa en dades fins al 2023.

L’informe ressalta que una setantena d’empreses es dediquen al segment de les joguines, un àmbit de negoci que suma una facturació de 453 milions d’euros i que dona feina a més de 1.100 persones. També destaquen les empreses que es dediquen a l’educació (22% del total), estil de vida (10%), salut, higiene i cosmètica (6%), alimentació (4%), puericultura (4%) i consultoria (4%).

Entre les que més han crescut hi ha les categories del lleure educatiu, el joc i les editorials especialitzades. Guanyen rellevància també el turisme i les companyies que ofereixen experiències per als nens i les seves famílies. En aquest sentit, entre els exemples d’empreses, el document menciona l’editorial Penguin Random House o el parc d’atraccions Port Aventura.

Pel que fa a la distribució territorial, el 86,9% de les empreses es localitzen a la demarcació de Barcelona. Així mateix, aquesta concentra un 82% de la facturació i el 78,2% de l’ocupació.

Sobre els llocs de feina, ressalta que un 65% són en grans empreses de més de 50 treballadors. A més, destaca que tres de cada quatre companyies es van establir a Catalunya fa més de 10 anys.

L’estudi també apunta algunes tendències, entre elles el fet que les companyies es dirigeixen ara a un públic de més edat, donada la reducció del pes de la població infantil.

AddThis Website Tools
Maria Redacció Lorenzo

Missatges recents

Ferran acull una xerrada sobre el Pla d’Autoprotecció de la presa del Riu

Una trentena de persones van assistir ahir a la tarda a la xerrada que es va celebrar a Ferran, a…

8 hores fa

El Nàstic donarà per sorteig entre els socis les entrades per la tornada a Donostia

El Nàstic de Tarragona afronta la setmana decisiva per aconseguir el tan anhelat ascens. L'entitat grana rebrà a la Real…

9 hores fa

Altafulla consolida una tendència a la baixa dels fets delictius

La Junta Local de Seguretat d’Altafulla, celebrada aquest dimecres al municipi, ha servit per constatar la bona evolució de la seguretat…

9 hores fa

VÍDEO | Caos al centre de Barcelona per la presència d’un ‘tiktoker’ en un restaurant

Centenars de joves han tallat el trànsit aquest dimecres a la tarda a la plaça Catalunya per poder veure en…

9 hores fa

Valerie Sabino és la guanyadora del Premi Dow 2025

Valerie Sabino s'ha endut el 47è Premi Dow, sota l'atenta mirada de 200 persones que han omplert l’auditori del Complex…

9 hores fa

Repsol i la Sínia presenten la nova caseta de l’embassament del Gaià

Aquest dimecres ha tingut lloc la presentació de la Caseta de l’Embassament, el nou centre de recepció de visitants de…

9 hores fa