Durant l’operació retorn de vacances, del 30 d’agost al 2 de setembre, Renfe ha transportat prop de 410.000 viatgers als serveis d’alta velocitat i llarga distància (trens AVE, Avlo, Alvia, Euromed i Intercity). D’aquests, més de 157.000 han viatjat amb destinació o origen Catalunya. D’aquesta manera, la companyia ha incrementat el volum de viatgers en 60.000 respecte al període d’operació retorn de l’any passat, de l’1 al 4 de setembre, quan es van comptabilitzar 346.000 viatgers; en el cas de Catalunya el registre va ser de 144.000 viatgers el 2023.
L’increment ha estat especialment significatiu al corredor nord del país, als serveis amb destinació Galícia i Astúries, on s’ha elevat un 26% respecte de l’any anterior, així com en els serveis que uneixen la capital espanyola amb Andalusia, on hi ha hagut un augment a l’alça del 21%.
Així mateix, l’ocupació ha estat pràcticament completa a les línies que connecten amb Catalunya i la Comunitat Valenciana. En general, els serveis d’Alta Velocitat i Llarga Distància de Renfe durant aquests dies han mantingut una ocupació superior al 90%.
Per facilitar la mobilitat davant l’augment de viatgers durant la tornada de les seves vacances, Renfe va ampliar la seva oferta habitual amb prop de 20.000 places de reforç a les línies d’ala velocitat més sol·licitades. A més, durant aquests dies la companyia ha posat en marxa un pla operatiu per a dies d’alta demanda de trànsit ferroviari per garantir l’eficiència i la qualitat del servei.
Renfe ha oferit aquest estiu un total de 8.388.422 places per viatjar a tots els seus trens d’Alta Velocitat i Llarga Distància, des de l’1 de juliol fins al 15 de setembre. L’increment de places es basa principalment en la incorporació dels nous serveis Avlo 106 que circulen entre Madrid, Galícia i Astúries amb 581 places, la màxima capacitat del mercat ferroviari espanyol.
Durant el passat cap de setmana i amb motiu de l’operació tornada, Renfe va posar en marxa el pla per garantir l’eficiència i la qualitat del servei durant els dies d’alta demanda de trànsit ferroviari.
Amb aquest propòsit, es van dur a terme diverses accions destinades a millorar l’operativitat, l’atenció al client i la coordinació entre els diferents departaments. Per això, es van activar tots els canals de comunicació per informar els usuaris en temps real i es va reforçar la presència de personal especialitzat en estacions, vies, catenàries i senyalització.
A més, es van instal·lar punts d’informació en estacions d’alta velocitat, atesos per personal de Renfe, per oferir-hi assistència directa. Paral·lelament, es van dur a terme inspeccions preventives en sistemes de climatització i confort dels trens i es va garantir la disponibilitat de trens taller.
De forma paral·lela, es va incrementar el personal als tallers i als centres de control i informació per assegurar una operativitat òptima i millorar la coordinació entre els diferents departaments.
La cuina del PFI-PTT de l’Institut d’Altafulla, que s’ubica a les dependències de l’Esplai de la Gent Gran al carrer…
Golf Costa Daurada ja ha obert les inscripcions a l'Stage d'Estiu 2025, una proposta esportiva i de lleure que s'ha…
Un accident a l’AP-7 a l’altura de Martorell en sentit Tarragona està provocant aquest vespre retencions importants a la via.…
Valls serà de nou la seu central de la Ruta Sense Límits Road 2025, un esdeveniment moto turístic i no competitiu…
La ciutat de Tarragona comptarà ben aviat amb un nou establiment dels supermercats Condis, el quart a la ciutat. El…
Fa escassos moments, acaba de finalitzar la presentació oficial de la Festa Major de Sant Anna 2025 del Vendrell, un…
Esta web utiliza cookies.