Els carnets de conduir amb una vigència de 10 anys, l’edat mínima per poder-se treure el carnet o els terminis de renovació per als majors de 65 anys patiran canvis en els pròxims anys.
El Consell de la UE i el Parlament Europeu han arribat a un acord per a una nova directiva europea que encara s’ha d’aprovar formalment. Quan es faci, els estats membre tindran quatre anys per adaptar les seves legislacions a la nova directiva europea.
Un dels canvis que s’introduiran en la nova directiva europea és la possibilitat de treure’s el carnet de conduir abans dels 18 anys. Concretament, els menors a partir dels 17 anys podran tenir carnet i conduir sempre que els acompanyi un adult “amb experiència”.
En el cas dels camions, els estats podran ampliar aquest “règim de conducció acompanyada” també als camions, sota determinades condicions. L’objectiu és atraure més joves a la conducció de camions amb les categories C1, C1E i C, una professió que ja fa temps que denuncia que no hi ha relleu generacional.
A canvi, però, els conductors novells tindran normes més estrictes durant els primers dos anys de vigència dels seus carnets. Es desconeixen encara en quin sentit seran més estrictes, però fonts de la UE asseguren que es tracta de mesures dirigides a reduir els accidents de trànsit entre els més joves. Dos de cada cinc col·lisions mortals a Europa impliquen conductors menors de 30 anys.
Així, les futures proves teòriques i pràctiques per treure’s el carnet de conduir hauran de comprovar que els conductors tenen consciència sobre “la seguretat dels vianants, ciclistes, patinets i altres usuaris de micromobilitat”.
La proposta de la CE per limitar la validesa dels carnets de conduir en majors de 65 anys a només cinc anys no ha prosperat i la directiva només exigirà que aquest segment de població “ompli una autoavaluació” sobre les seves aptituds físiques i mentals abans d’obtenir el permís i en cada renovació. A Espanya, però, la normativa continua obligant a renovar el carnet cada cinc anys a partir dels 65 anys.
A partir del 2030, quan ja tots els estats han de tenir transposada la directiva europea a les seves pròpies lleis, el carnet de conduir, en general, tindrà una vigència de 15 anys, més que els 10 anys actuals.
A més, en el futur el carnet de conduir serà digital i es podrà trobar a la futura “Cartera d’identitat digital europea”. Tot i això, durant els pròxims 15 anys, el carnet físic i el digital seran vàlids indistintament.
L’objectiu d’aquest punt és facilitar la renovació del document, però també l’intercanvi d’informació entre els estats i la persecució més efectiva de les infraccions que es produeixin entre països.
Les dades de la CE mostren que al voltant d’un 40% de les infraccions a les carreteres queden impunes, bé perquè el conductor no va ser identificat o perquè no se’l va arribar a multar.
El grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona ha acordat amb l'alcalde Jaume Collboni impulsar estructures de seguiment dels pactes…
Els Mossos d'Esquadra han anunciat aquest dissabte que han aconseguit localitzar als tres lladres que van atracar una oficina bancària…
El conseller d'Esports, Berni Álvarez, va visitar ahir les instal·lacions esportives municipals, acompanyat de l'alcalde de Tortosa, Jordi Jordan; el…
El Govern acaba d'anunciar que aixeca les mesures de confinament als municipis Vilanova i la Geltrú, el nucli de les…
Les poblacions properes a Vilanova i la Geltrú estan vivint una jornada caòtica per l'incendi a una nau que ha…
La subdirectora de Protecció Civil, Imma Solé, demana respectar el confinament de la població de Vilanova i la Geltrú, el…
Esta web utiliza cookies.