La Generalitat començarà a posar en circulació la setmana vinent els seus primers 820 vehicles de zero emissions -elèctrics i híbrids endollables- adquirits el juliol passat en la modalitat de lloguer sense opció de compra. Els vehicles s’incorporaran gradualment al parc mòbil i suposaran un estalvi de 2.050 tones anuals de CO2, segons el càlcul de l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic. Grup Volkswagen (45% dels nous vehicles), Opel (17%), Kia (16%) i Peugeot (15%) són les quatre principals marques adjudicatàries. En paral·lel, el Govern també instal·larà 634 nous punts de càrrega a 114 equipaments públics de Catalunya, amb l’objectiu de tenir una xarxa completa d’ús públic a tots els municipis catalans de cara al 2027.
El Departament d’Economia i Finances assenyala que l’entrada en circulació dels primers vehicles de zero emissions referma el compromís del Govern “per descarbonitzar la seva flota”, que segons la Llei del canvi climàtic haurà de ser el 100% elèctrica l’any 2030. “La voluntat de l’executiu és ser un referent en mobilitat sostenible a Europa i actuar com a motor en la demanda de vehicles elèctrics al territori”, ha apuntat la Generalitat. A banda de cotxes i furgonetes, el servei inclou també 14 motocicletes elèctriques fabricades per l’empresa catalana Silence.
Les empreses adjudicatàries són Alphabet España Fleet Management, SA, Movilidad Urbana Sostenibles, SL, Empresa Monforte, SAU, Arval Service Lease, SAU i Inquieto Moving Attitude, SL que van presentar ofertes per a 26 dels 29 lots que van sortir a licitació el passat mes de febrer. Els vehicles es destinaran a 11 conselleries i 12 entitats públiques, entre les quals es troben els departaments de Salut, Interior i Seguretat Pública, Justícia i Qualitat Democràtica, el Servei Català de Trànsit i Ports de la Generalitat, entre d’altres.
Paral·lelament, el Govern ha iniciat l’ampliació i millora de la infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics a tot el territori, amb la instal·lació de 634 punts en 114 edificis públics de Catalunya. Un projecte que ha de culminar amb una xarxa completa de punts de càrrega a tots els municipis de Catalunya, suficients per garantir el servei a totes les línies de transport públic interurbà de la Generalitat l’any 2027. El pla preveu implementar el projecte en quatre fases i durant un període de quatre anys. La posada en circulació dels primer vehicles zero emissions del parc mòbil de la Generalitat, juntament amb la instal·lació de 634 nous punts de càrrega en 114 edificis públics, formen part de la primera fase l’execució prevista pel 2024.
El comú d'Ordino organitzarà una fira sobre el vermut per dinamitzar els pobles de la part alta de la parròquia.…
Sant Jordi torna, aquest any amb la previsió de vendre més de set milions de roses. La diada, que cau…
Una persona ha resultat ferida greu per arma blanca en el transcurs d'una baralla que ha tingut lloc aquest Dilluns…
La diada de Sant Jordi és una de les que més aboquen la ciutadania al carrer encara que sigui una…
La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha activat aquest dimarts al migdia l'escenari 1 d'emergència de la presa de Rialb dins…
Autors i autors locals de Viladecans, com David Encarnación, Noelia Toré, i Ester Corrales, han presentat els seus llibres entre…
Esta web utiliza cookies.