La DGT espiarà als conductors per saber si porten el cinturó o fan servir el mòbil

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha recuperat per les seves campanyes el model comunicatiu que va utilitzar en la dècada del 1990.

Amb imatges molt crues i missatges directes de l’estil “en un accident de trànsit, el pitjor no és la mort”, l’organisme que dirigeix ​​Pere Navarro busca conscienciar els conductors perquè extremin les mesures de seguretat al volant. El repunt de la sinistralitat en els darrers exercicis (sense tenir en compte un 2020 anormal a causa de la pandèmia) segueix sent un dels aspectes que més preocupen Navarro.

El director general de Trànsit no es conforma només amb llançar aquest tipus de campanyes, sinó que vol analitzar l’impacte que tenen sobre els usuaris. Per a això, la DGT ha obert un concurs perquè una empresa externa realitzi un estudi per avaluar l’efectivitat de les campanyes relatives a l’ús d’equipaments de seguretat en els vehicles que circulen per les carreteres i carrers d’Espanya. El concurs està licitat en 70.785 euros i el termini per a la presentació d’ofertes acaba el proper 3 de setembre.

El treball de camp, basat en enquestes no participatives (sense interacció entre enquestador i enquestat), segons les bases del concurs, servirà per determinar els següents indicadors:

· Ús del cinturó de seguretat i sistemes de retenció infantil (SRI) per part dels ocupants de les places davanteres i posteriors a turismes.

· Ús de casc per part de conductors i passatgers en motocicletes, ciclomotors, bicicletes i vehicles de mobilitat personal.

· Ús de dispositius mòbils per part del conductor en turismes, vehicles lleugers (camions fins a 3.500 kg i furgonetes) i autobusos i mini-autobusos.