Els estudiants podran cursar el Batxillerat en tres anys, en lloc de dos. Així ho recull l’esborrany del Projecte de reial decret pel qual s’estableix l’ordenació i els ensenyaments mínims del Batxillerat, que desenvolupa la nova llei educativa, la LOMLOE, pel que fa al currículum d’aquesta etapa.
El document dedica un article complet a la ‘Organització del Batxillerat en tres anys acadèmics’, explicant que, de manera excepcional, es podrà establir una distribució de les matèries en tres anys acadèmics, en lloc de dos, per a aquells alumnes que ho requereixin per les seves “circumstàncies personals, temporals o permanents”.
L’esborrany determina quins han de ser aquests requisits, que són: aquells estudiants que cursin l’etapa de manera simultània als ensenyaments professionals de música; aquells que acreditin la consideració d’esportista d’alt nivell o d’alt rendiment; els qui requereixin una atenció educativa diferent a l’ordinària per presentar alguna necessitat específica de suport educatiu; o els qui al·leguin altres circumstàncies que, segons el parer de la corresponent Administració educativa, justifiquin l’aplicació de la mesura.
El projecte de reial decret també fixa la promoció, avaluació i titulació dels estudiants de Batxillerat.
Respecte a la promoció, la proposta del Govern estableix que els alumnes passaran de primer a segon de Batxillerat quan hagin superat les matèries cursades o tinguin avaluació negativa en dues matèries com a màxim, a diferència de Secundària, on no es tindran en compte les matèries sense aprovar.
Una altra novetat que recull el text és que, si bé la superació de les matèries de segon curs estarà condicionada a la superació de les corresponents matèries de primer curs, l’alumnat podrà matricular-se d’assignatures de segon sense haver cursat la corresponent matèria de primer “sempre que el professorat que la imparteixi consideri que l’alumne o alumna reuneix les condicions necessàries per a poder seguir amb aprofitament la matèria de segon”. En cas contrari, haurà de cursar l’assignatura de primer.
Quant a l’avaluació, el projecte recull que serà “contínua i diferenciada segons les diferents matèries” i serà el professor qui decidirà, al final del curs, si l’alumne ha aconseguit els objectius i ha aconseguit l’adequat grau d’adquisició de les competències corresponents. El text també recull que els alumnes podran sotmetre’s a exàmens de recuperació d’aquelles matèries que no hagin aprovat, una altra diferència significativa respecte a l’ESO, on es preveuen eliminar aquest tipus de proves.
Caldea, el centre d'oci termal d'Andorra, posa final a la temporada d'hivern 2024-25 assolint una facturació de prop de 13…
El Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, en la seva seu a Tarragona, acollirà l’exposició fotogràfica PELL MUTANT, de Jordi Nin, del…
El dimecres, 23 d’abril, Catalunya es vesteix de Cultura i passió per celebrar la diada de Sant Jordi, una de…
Els Mossos d’Esquadra han detingut cinc persones com a presumptes autores d’un robatori amb violència comès a una botiga de…
Badalona celebra aquest dimecres 23 d'abril la diada de Sant Jordi amb un programa d'activitats que porta arreu de la…
Aquest dimarts s’ha celebrat a Molins de Rei una roda de premsa per presentar les subvencions destinades a culminar la…
Esta web utiliza cookies.