Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Com t’afecta la vaga de transportistes?

"Demanem al Govern que actuï immediatament, promovent un paquet de mesures que ajudin a aquestes empreses, com ja estan començant a fer governs com el portuguès"

L’Associació del Transport Internacional per Carretera (Astic) ha advertit de la “desfeta econòmica i desproveïment” al qual Espanya s’enfronta si el Govern no adopta “de manera immediata” mesures per a pal·liar els efectes que els alt preus dels carburants està causant en el sector.

La patronal recorda que el transport de mercaderies per carretera és “imprescindible” per a proveir tant a la població com a gairebé tots els sectors econòmics, sobretot en un país com Espanya, on el 95% del moviment terrestre de mercaderies i el 70% de les exportacions a Europa es realitza per carretera a càrrec de 360.000 camions.

Astic posa com a exemple els confinaments decretats pel coronavirus, durant els quals el desproveïment també va arribar a ser una realitat, que es va aconseguir minorar gràcies al transport de mercaderies, medicines i altres elements bàsics per a la població.

Arran de les mobilitzacions que va protagonitzar el sector el mes de desembre passat, el Govern ja ha establert l’obligatorietat de revisar automàticament el preu que els clients paguen als transportistes, excepte en els contractes que ja s’inclogui un altre tipus de revisions.

“Demanem al Govern que actuï immediatament, promovent un paquet de mesures que ajudin a aquestes empreses, com ja estan començant a fer governs com el portuguès”, explica el vicepresident executiu de Astic, Ramón Valdivia.

En concret, proposa que l’Administració realitzi la devolució del gasoil professional amb periodicitat mensual, en lloc de trimestral com es realitza ara, per a combatre l'”escanyament” financer que sofreixen actualment les empreses de transport. Una altra possible mesura per a facilitar liquiditat a aquestes companyies seria rebaixar les cotitzacions a la Seguretat Social.

Actualment, el preu mitjà del gasoil s’encamina a superar 1,95 euros per litre, la qual cosa suposa una pujada del 40% des de gener de 2021, una alça accelerada en aquestes dues primeres setmanes de març, que es tradueix en què ara els transportistes de llarga distància han de desemborsar al mes una mitjana de 2.000 euros més per camió en combustible.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els gimnasos catalans, en perill d’arruïnar-se pel preu de l’electricitat

Notícia següent

L’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca promou l’ocupació de persones vulnerables

Notícies relacionades