Vic acollirà la seu del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies a la Catalunya Central

Actualment les comarques centrals no disposen de cap delegació d'aquest departament

El conseller Chakir el Homrani i l’alcaldessa de Vic, Anna Erra, ha signat aquest dijous al matí un protocol de col·laboració per instal·lar a la capital d’Osona la seu territorial del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies a la Catalunya Central. Segons aquest document, l’Ajuntament de Vic buscarà i posarà a disposició del departament un immoble a la ciutat per situar la nova delegació.

Aquesta col·laboració es concretarà en un futur conveni interadministratiu que fixarà els compromisos de les parts, la identificació, el règim d’ús i el detall de les característiques tècniques de l’immoble que es destinarà a ser la futura seu del departament. Actualment el departament no disposa de delegació a la Catalunya Central.

Durant l’acte de signatura, el conseller ha explicat que “tenim molt clar que el principi de subsidiarietat, el principi d’arrelament i el principi de capil·laritat al territori són clau per desenvolupar bé les polítiques socials i també les polítiques de treball”. En aquest sentit, ha destacat que “amb aquesta signatura fem un pas endavant. És una bona notícia per tots aquells ciutadans que en un moment donat passen pel sistema català de serveis socials i també pels ajuntaments i les entitats”.

Per la seva banda, l’alcaldessa Anna Erra ha agraït “l’aposta per la descentralització de la Generalitat que reforça la capitalitat de Vic. La nova seu de Treball, Afers socials i Famílies és una mesura més per aproximar l’administració i estar al costat de les persones, tot generant nous pols d’atracció”.

Actualment el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies no disposa de delegació a la Catalunya Central i considera “del tot necessari” enfortir la seva estructura territorial, especialment a la demarcació de Barcelona, per millorar tant els serveis que s’ofereixen a la ciutadania com la col·laboració amb els ens locals.

Segons informa la Generalitat, durant la crisi sanitària per la covid-19 el Departament ja ha començat a treballar en aquesta línia, amb la contractació de 219 tècnics de reforç propi, per entre d’altres, fer seguiment més acurat i amb més proximitat de les residències, reforçar la Inspecció de Serveis Socials o fer seguiment i avaluació del contracte programa de serveis socials amb els ens locals. La major part d’aquest personal s’ha destinat a la demarcació de Barcelona, i concretament 20, a la Catalunya Central.