Una passera connectarà el barri de cal Gravat i el polígon de Bufalvent de Manresa

Es tracta d’una passarel·la de 50 metres de longitud i tres d’amplada, adjacent al viaducte que creua la C-55, que té unes voreres molt reduïdes

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha impulsat la construcció d’una passera per a vianants i ciclistes sobre la C-55 per a connectar el barri de Cal Gravat i el polígon de Bufalvent de Manresa. El director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores Garcia, i el director dels Serveis Territorials de Polítiques Digitals i Territori a la Catalunya Central, Antoni Massegú Calveras, han presentat avui el projecte, juntament amb l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia. Aquesta actuació permetrà millorar la connectivitat en aquest entorn i promoure una mobilitat activa i sostenible, també en el marc de l’estratègia del Govern per afavorir l’ús de la bicicleta.​

El projecte consisteix en la construcció d’una passarel·la de prop de 50 metres de longitud i 3 d’amplada, que serà adjacent (a la banda dreta, sen sentit Bufalvent) al viaducte de la carretera BV-1225 que creua la C-55 i que compta amb unes voreres per a vianants reduïdes. Aquesta nova passera per a vianants i ciclistes, que tindrà il·luminació,connectarà amb el camí existent que transcorre paral·lel al traçat de la BV-1225 i formarà part de la xarxa pedalable entre Manresa i el Pont de Vilomara.

Es preveu licitar les obres aquest hivern, amb una inversió prevista de prop de 500.000 euros, i iniciar els treballs l’estiu  vinent, amb un termini d’execució de 8 mesos.

A l’acte de presentació hi ha assistit també els regidors d’Urbanisme i Mobilitat, David Aaron López Martí; i d’Indústria, Comerç i Activitats, Núria Masgrau Fontanet, a banda de representants de l’AVV de Cal Gravat i del polígon de Bufalvent.

El director general d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores Garcia, ha emmarcat l’actuació en la política de la Generalitat de “descarbonització de la mobilitat, cosa que vol dir apostar per desenvolupar els itineraris sostenibles, a peu i en bicicleta”. Flores ha recordat altres actuacions similars, com el carril per a ciclistes i vianants a la carretera de Viladordis, o el projecte similar que hi ha previst desenvolupar a la carretera entre Manresa i Santpedor.

Al seu torn, l’alcalde de Manresa ha recordat que fa temps que es treballa amb el departament per reosdre aquesta connexió dificultosa entre cal Gravat i el polígon de Bulvalent “però no només amb el polígon: també el parc del secà, el regadiu de Viladordis i totes les rutes cap a l’Anella Verda”. Aloy ha recordat que fruit de les reivindicacions del barri i el polígon, “vam plantejar com resoldre aquesta situaci&oac ute;, i el departament ho va entendre i va redactar el projecte. Agraïm que avui ja hi hagi el projecte i el finançament per fer-ho possible, més ràpidament del que pensàvem fa només uns mesos”. També ha esmentat el compromís de l’Ajuntament de Manresa per “complementar aquestes obres amb l’adaptació de la zona de banda i banda de la passera. La Generalitat finança la passarel·la i nosaltres adaptarem l’espai públic adjacent, perquè l’operació sigui completa”.

El president de l’Associació d’Empresaris del Polígon de Bugalvent, Bernat Ladron de Guevara, ha mostra la “satisfació pel fet que finalment s’executi aquesta infraestructura, perquè feia molta falta per la ciutat i l’accés al polígon d’una manera sostenible. Feia anys que es demanava i estem contents que aribi el finançament per poder-ho tirar endavant”. En termes similars, Josep Ignasi Padró, president de l’AV Cal Gravat, ha mostrat l’agraiment de l’en titat “perquè veiem que el projecte tirarà endavant i per tant donem les gràcies a Generalitat i Ajuntament per la seva implicació” i per resoldre aquest tema que generava “un problema d’inseguretat”.