El Mercat de la Masuca d’Igualada es digitalitza

És una evidència que la crisi de la Covid19 ha intensificat els processos de digitalització de moltes empreses i entitats. Aquests processos sovint s’havien iniciat abans de l’esclat de la pandèmia, però la situació econòmica d’aquest any 2020, els ha accelerat notablement.

El Mercat de la Masuca ha donat servei a la ciutadania durant tot l’any, inclús en el marc de l’estat d’alarma, quan només els comerços essencials podien mantenir la persiana aixecada. No obstant això, en el moment de màxim risc sanitari es va evidenciar la necessitat de poder atendre comandes electrònicament, a fi de descongestionar el mercat i preservar la salut de les persones. D’aquesta necessitat va sorgir la iniciativa “T’ho portem a casa”, un pas previ a l’objectiu que es vol assolir properament.

El gran repte actual és la implementació d’una plataforma de comerç electrònic.

Gràcies a la col·laboració amb l’Ajuntament d’Igualada, s’impulsa aquesta iniciativa amb l’objectiu de tenir-la en funcionament el 2021. Aquesta plataforma permetrà als clients del mercat efectuar les seves compres de forma totalment electrònica i que les comandes arribin als seus domicilis. Així, i com altres mercats ja fan, es combinarà la venda “offline” i “online”, permetent que el client faci les seves compres de la manera més còmoda possible i, en cas de noves mesures sanitàries, hi haurà opció de seguir oferint el mateix servei professional.

Aquest projecte és, doncs, una aposta a mitjà i llarg termini i se suma a totes les altres accions que s’estan duent a terme per al nou mercat del futur.