L’Ajuntament de Berga posa en marxa cinc consultes obertes a la ciutadania sobre diferents iniciatives relacionades amb les àrees de Residència Municipal i Hisenda. La primera proposta preveu l’elaboració d’un reglament per regular el funcionament de la residència municipal, la gestió interna del servei i la relació amb els usuaris i usuàries.
La segona proposta consisteix en la modificació de diverses ordenances fiscals d’acord amb la proposta efectuada per la Diputació de Barcelona. La resta de propostes preveuen la introducció de canvis en les ordenances sobre l’Impost de Béns Immobles (IBI) l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE) i la taxa per a l’estacionament de vehicles de tracció mecànica en les vies públiques municipals. El consistori ha obert un període de consulta pública perquè els veïns i veïnes i les entitats puguin realitzar aportacions sobre les propostes esmentades.
Reglament de la Residència Municipal
La creació del reglament està motivada pel canvi de forma de gestió del servei de residència. En aquest sentit, resulta necessari establir la normativa per regular la gestió del servei amb l’objectiu de garantir que el seu funcionament sigui el més eficaç i eficient possible, així com la relació amb els usuaris i usuàries per garantir un tracte igualitari, tant en l’accés com en la seva estada en l’equipament residencial.
D’aquesta manera, les persones interessades en el servei podran conèixer prèviament les condicions d’accés, els drets i obligacions i els serveis que s’ofereixen en la residència municipal.
L’àrea d’Hisenda ha treballat una proposta per portar a terme l’actualització de les ordenances fiscals amb la voluntat d’actualitzar i incloure les darreres normatives aprovades, així com incloure millores tècniques detectades en la redacció dels articles d’acord amb la proposta efectuada per la Diputació de Barcelona.