Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

Arrenca la segona fase dels treballs d’ampliació de la vorera del pont del carrer Zamenhof d’Olot

Avatar photo

A partir de dilluns 30 de maig es restringirà un dels sentits de circulació del pont

El pròxim dilluns 30 de maig s’iniciarà una nova fase dels treballs d’ampliació de la vorera
del pont del carrer Zamenhof. L’actuació forma part de la primera fase del Pla d’Asfalts
2022 – el Pla de Conservació i Millora de la Infraestructura Urbana d’Olot – i que duraran
una setmana.

Ara fa quinze dies es va iniciar la primera fase dels treballs que es focalitza en el tram
comprès entre la ronda Sant Miquel i el carrer Terrassa per on acostumen a circular a peu
un gran volum de persones sobretot per l’itinerari escolar a l’escola Bisaroques. L’objectiu
de les obres és incrementar la seguretat i facilitar l’accessibilitat i una millora de la mobilitat dels vianants en aquesta zona, molt transitada.

Amb aquesta actuació s’eixamplen les voreres del tram de via que passa pel pont del carrer Zamenhoff que passaran a tenir 3,50 metres d’amplada i la calçada per on circularan els vehicles motoritzats disposarà de 7 metres d’amplada.

Per minimitzar l’afectació viària, els treballs s’han dividit en dues fases. La primera d’elles
ja s’ha portat a terme i s’ha centrat en la vorera oest, la del costat del Molí d’en Climent. Ara, un cop finalitzada aquest primer tram es portaran a terme les obres per ampliar la
vorera est; la que es troba més a prop de la muntanya. En aquest cas, els treballs s’han
gestionat perquè únicament durin 5 dies en comptes dels 15 inicials previstos.

Mentre es portin a terme aquestes obres, només quedarà habilitat un sol carril de circulació
per a tots els vehicles que es moguin per l’avinguda Sant Jordi en direcció cap a les Tries.
Els vehicles i camions provinents de la carretera de la Canya o la carretera de les Tries en
sentit cap a l’avinguda Sant Jordi o a les Preses seran desviats provisionalment a la
rotonda de la Rodona per, posteriorment, circular per l’avinguda Girona, el c. Josep
Llimona, Plaça Palau, avinguda Onze de Setembre, c. Bisbe Lorenzana, c. Marià Vayreda
i carretera de Santa Pau per, finalment, tornar-se a connectar a l’avinguda Sant Jordi.

Aquest recorregut serà obligatori per als camions de més de 7.5 tones. La resta de vehicles, durant el recorregut pel desviament provisional, podran deixar la ruta i circular per altres carrils que requereixin. Paral·lelament, cal destacar que es disposarà
de tanques informatives indicant el recorregut provisional.

Pel que fa als vianants, també disposaran d’un desviament provisional per a les persones
que vulguin passar per damunt del pont del C. Zamenhof.

L’actuació -amb un pressupost de 82.102,66 euros– s’inclou en el conjunt d’accions que
es van acordar de forma consensuada l’Ajuntament d’Olot i la plataforma ‘No és un vial,
és un carrer’ per avançar en la pacificació de l’avinguda Sant Jordi.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament de Deltebre segueix enllestint el nucli de Riumar per a la temporada d’estiu

Notícia següent

Marc Rovira pren possessió com a diputat de la Diputació de Tarragona

Notícies relacionades