Entre els futurs docents hi ha la Irina Vayreda, una gironina que està encantada amb la iniciativa. “Ho trobo genial, hem fet tota la preparació i, poder-ho posar a la pràctica amb una experiència vivencial com aquesta és el que més t’aporta”, remarca després de finalitzar el taller de fusteria amb un grup reduït d’alumnes. Després de fer el taller, però, falta analitzar com ha anat i veure què es pot millorar. “Ho gravem tot i fem fotos, parlem de com ha anat i reflexionem plegats per veure què es pot canviar”, afegeix.
El fil conductor de ‘Mons imaginaris’ és el conte ‘L’arbre màgic’ basat en una rondalla de Nigèria. “Se’ls hi va explicar el primer dia i estem construint mons imaginaris amb tallers com el de fusta, robòtica o un espai de creació amb recursos literaris”, explica la coordinadora del projecte, Mia Güell. Creu que és una gran oportunitat per als futurs mestres, perquè es dedica un temps a “reflexionar” i aprendre basant-se en la pràctica abans d’entrar al món laboral. I també és molt positiu per als alumnes de P5, que tenen recursos que potser no hi ha a la seva escola, com un banc de fusteria o el taller de robòtica. “Se’ls dona la possibilitat de manipular i crear els seus mons imaginaris”, afirma.
En una altra aula, hi ha la Naida de P5 que participa al taller de teatre-periodisme amb un grup reduït de companys. És l’encarregada de gravar amb una tauleta digital el que fan els seus companys que, prèviament, també s’han disfressat. Explica que és la història d’una princesa i un drac i que li encanta la feina que li han assignat.
El projecte inclou la coordinació del professorat d’assignatures com Naturalesa del coneixement artístic i literari, d’Educació audiovisual i TIC i Didàctica artística de la UVic. I aquests professors també assisteixen als tallers per veure com es desenvolupen els seus alumnes.
La pandèmia els ha obligat a fixar uns circuits d’entrada i sortida i mantenir els grups bombolla de les aules, juntament amb les mesures de prevenció com la neteja dels espais i ús de mascareta.
La iniciativa s’inclou dins el programa Escola i Universitat, que vetlla per la formació dels futurs mestres, dins el projecte ‘Creuant mirades’ de la UVic.