Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Gaudí, el Modernisme i el Vermut, protagonistes del viatge de premsa al «Cuina dels Genis»

Avatar photo

La incorporació de “La Cuina dels Genis” obre l’oportunitat de captar nous mercats a l’Estat espanyol i a nivell internacional, així com perfils de turistes amants de la gastronomia

Gaudí, el Modernisme i el Vermut, protagonistes dels viatges de premsa organitzats a Reus en el marc de la «Cuina dels Genis». REUS.CAT

En el marc del projecte de turisme gastronòmic «La Cuina dels Genis» que es va presentar el passat dimarts 28 de gener al castell de Vila-seca, la ruta «El Paisatge dels Genis» de la que formen part Reus, Mont-roig, El Vendrell i Horta de Sant Joan juntament amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, ha organitzat aquesta setmana un viatge per a premsa especialitzada en gastronomia i cultura per conèixer els principals atractius turístics d’aquestes localitats vinculades a quatre genis: Antoni Gaudí, Joan Miró, Pau Casals i Pablo Picasso.

La incorporació de “La Cuina dels Genis” obre l’oportunitat de captar nous mercats a l’Estat espanyol i a nivell internacional, així com perfils de turistes amants de la gastronomia, després de 8 anys de treball des de l’Oficina Tècnica del Paisatge dels Genis per a la creació de la marca i de producte de turisme cultural dirigit al mercat català.

Per aquest motiu, aquest dimecres han visitat la ciutat de Reus un grup de 13 periodistes, influencers i turoperadors procedents del Regne Unit i d’Irlanda, i aquest dijous a la tarda serà el torn del grup de 17 professionals espanyols convidats per a l’ocasió. En total, 40 prescriptors turístics que han gaudit durant 3 dies de l’experiència enogastronòmica i cultural que ofereixen els quatre municipis integrants de la Ruta.

En la seva estada a Reus, els dos grups han pogut conèixer de primera mà l’oferta de turisme cultural vinculada a l’arquitecte Antoni Gaudí, amb la visita al Gaudí Centre i a alguns indrets vinculats a la seva vida, així com la Ruta del Modernisme. D’altra banda, amb la visita al Museu del Vermut i Vermut Rofes, també han tingut l’ocasió de descobrir la històrica vinculació de la ciutat amb el vermut, producte gastronòmic que juntament amb el patrimoni, singularitza i diferencia l’oferta turística de la ciutat.

Aquests dos viatges de familiarització inauguren el programa de press trips i fam trips previstos a la ciutat de Reus per l’any 2020, uns viatges dirigits especialment a prescriptors turístics de diferents àmbits amb l’objectiu de promocionar l’oferta turística del territori.

 

39 visites dirigides a 381 professionals de premsa especialitzada i turoperació durant el 2019

L’Agència Reus Promoció va realitzar al llarg de l’any 2019 un total de 19 viatges de premsa i 19 viatges de familiarització per a turoperadors i agents de viatges de 18 països perquè coneguessin els principals atractius turístics de la ciutat.

Aquestes accions van permetre atendre un total de 381 professionals, 53 dedicats a la comunicació de viatges (periodistes, bloggers i prescriptors especialitzats en informació de turisme, cultura, enogastronomia i tendències) i 328 representants d’agències de viatge i touroperadors. La majoria de visites es van vehicular d’acord amb el Patronat de Turisme de la Costa Daurada, l’Agència Catalana de Turisme i la Taula de Creuers del Port de Tarragona

A principis del mes de desembre es va tancar la programació de visites de familiarització programades a Reus, que van tenir com a reclams principals de visita a la ciutat el patrimoni modernista, la figura de Gaudí, el vermut de Reus i les compres. En aquest sentit, els mitjans participants en aquestes visites de familiarització a la ciutat van poder descobrir principalment el Gaudí Centre, la Ruta del Modernisme, la Ruta del Vermut i l’oferta de shopping i gastronomia i restauració de Reus.

Pel que fa a les visites que es van organitzar per a mitjans de comunicació i bloggers, la procedència dels 53 professionals participants en aquestes estades a la ciutat ha estat molt diversa. Tres accions van anar dirigides al mercat espanyol, dues a l’italià, dues al francès, dues al britànic, dues a l’holandès, dues al portuguès i, finalment, també dues al nord-americà. La resta d’accions realitzades van ser per a premsa belga, irlandesa, austríaca, ucraïnesa i brasilera.

Per acabar, pel que fa als viatges de familiarització per a turoperadors i prescriptors turístics, durant el 2019 es van realitzat 19 visites a la ciutat: 4 per a turoperadors britànics, 2 per a alemanys, 6 per a guies i agències catalans i espanyols, 1 per a agències de França, 1 per a agents russos, 1 per a agents bielorussos, 1 per a agències de Geòrgia, 1 per agències búlgares i finalment per a agents xinesos. En total, van participar en aquestes accions 328 professionals d’oficines de turisme, guies turístics, agents de viatges i turoperació.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Oques Grasses, els Pets i los Chikos del Maíz, caps de cartell del Tingladu 2020

Notícia següent

El Mercat Central obrirà tot el dia a partir de l’octubre

Notícies relacionades