El Mobile Week s’estén per Catalunya, amb programació a Reus

Avatar photo

Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) presenta Mobile Week 2019 que celebra la seva tercera edició a Barcelona i s’expandeix per Catalunya per arribar a cinc noves localitzacions: Girona, Lleida, Reus, Igualada i la Ribera d’Ebre. La presentación ha comptat amb la presencia del regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Reus, Marc Arza.

Del 14 al 23 de febrer, i de forma paral·lela als sis territoris, l’art, la ciència i la tecnologia convergiran en un espai de reflexió entorn del desenvolupament tecnològic i digital. Després de l’èxit de les dues primeres edicions a Barcelona, la iniciativa torna a celebrar-se una setmana abans de MWC Barcelona amb una proposta que convida a la reflexió i la mobilització ciutadana.

L’edició d’aquest any, presenta una programació d’activitats obertes i gratuïtes sota el lema ‘La nostra senzilla relació amb la tecnologia’ i convida al ciutadà a reflexionar sobre la repercussió que té la tecnologia en la seva vida quotidiana. Artistes, científics, filòsofs, enginyers, emprenedors i professionals generaran aquest debat en un entorn de ciutat obert i totalment gratuït.

Mobile Week Barcelona 2019
La capital mundial del mòbil acollirà, per tercer any consecutiu, una programació completa amb més de 80 activitats pròpies i més de 50 d’entitats col·laborador es distribuïdes en més de 60 espais públics de la ciutat i amb la presència de més de 100 ponents. Un any més, la proposta compta amb la participació activa de l’Ajuntament de Barcelona i de més de 200 col·laboradors, entitats locals, espais d’innovació, centres de recerca i científics, entre altres, consolidant-se com un projecte transversal a la ciutat.

Mobile Week Barcelona torna amb una programació dividida en quatre formats d’activitat diferents: mWeek CONFERÈNCIES, una àgora oberta de reflexió; mWeek TALLERS, experiències participatives i inclusives sobre el món digital; mWeek EXPOSICIÓ, 14 creacions artístiques seleccionades per a aquesta edició i que es podran veure durant un mes en el Disseny Hub Barcelona; i mWeek FAMÍLIES, un entorn tecnològic on nens, joves, adults i mentors exploren, investiguen, s’equivoquen i creen conjuntament.

De les activitats proposades, destaca la programació de mWeek CONFERÈNCIES on trobem diferents taules de debat amb ponents internacionals i experts locals, que diàriament i en horari de matí i tarda, acostaran l’actualitat tecnològica al dia a dia dels ciutadans. Cada sessió abordarà un tema específic entre els quals destaquen les noves formes d’aprenentatge dins i fora de l’aula; l’impacte de les noves economies socials en les comunitats ciutadanes o les fake news i la seva repercussió social.

mWeek EXPOSICIÓ acollirà 10 propostes d’artistes digitals internacionals que han estat seleccionades per un jurat especialitz at compost, entre altres, per Lívia Nolasco-Rózsásde ZKM o Rosa Ferré, directora d’Escorxador Madrid. Les creacions de 2019, reflexionen sobre Intel·ligència Artificial, el poder dels bitcoins, la influència de les xarxes socials en els mitjans de comunicació o l’impacte dels robots en la societat. A més, l’exposició també acollirà 4 obres més procedents de la col·lecció BEEPd’Art Electrònic, que participarà com a convidada durant Mobile Week Barcelona.

Mobile Week Catalunya
Amb la voluntat que l’impacte de MWCBarcelona arribi a tot el territori neix MobileWeek Catalunya. Impulsada conjuntament amb el Govern de la Generalitat de Catalunya, i amb una visió de país, quatre ciutats (Girona, Lleida, Igualada, Reus) i en una comarca, la Ribera d’Ebre, se sumen al projecte amb la voluntat d’estendre al conjunt de la ciutadania el debat sobre la revolució digital.

En la Ribera d’Ebre, les activitats duraran tota la setmana (del 18 al 24 de febrer), els gironins podran gaudir durant tres dies d’aquesta iniciativa (del 21 al 23 de febrer), mentre que en la resta de localitzacions se celebrarà una única jornada d’activitats. A Igualada tindrà lloc el divendres 22 de febrer i a Lleida i Reus el dimecres 20 de febrer.

En total, les 5 iniciatives noves tenen previst programar 25 conferències i taules rodones, 15 tallers i presentacions, 4 projeccions de cine ma o documentals, 2 programes de ràdio, 3 exposicions i 5 activitats per al públic juvenil o familiar. A més, comptaran amb 110 ponents convidats que participaran en la iniciativa. Aquests tallers i conferències abordaran temes com la influència del mòbil i les tecnologies en la nostra vida quotidiana, les ciutats i els territoris digitals, els reptes de la mobilitat, el talent i la formació digital, o l’impacte i les oportunitats de la transformació digital en sectors com la salut o l’economia solidària, entre altres.

Mobile World Capital Barcelona
Mobile World Capital Barcelona impulsa la transformació mòbil i digital de la societat, amb l’objectiu de millorar la vida de les persones a nivell global.

Amb suport públic i privat a Barcelona, Catalunya i Espanya, MWCapital treballa en tres àrees: acceleració de la innovació a través de l’emprenedoria digital; transformació digital de la indústria; i capacitació de noves generacions, professionals i ciutadans en l’ús de tecnologies digitals. Els nostres programes estan transformant positivament l’educació, la indústria i l’economia.

MWCapital acull Mobile World Congress i 4 Years From Now [4YFN], la plataforma de negocis per a la comunitat de startups present en tots els esdeveniments de Mobile WorldCongress a tot el món.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tecnologia novedosa per escalfar l’aigua de la piscina de l’Anella Mediterrània

Notícia següent

La música acapara el protagonisme de la Festa Major del Lledó a La Pobla de Mafumet

Notícies relacionades