La campanya comercial entre Reus i Tarragona busca resultats ‘a mitjà termini’

Aquest dimecres, s'han presentat les dades del balanç de la segona edició del 'Tot queda a casa', al Teatre Fortuny

El Teatre Fortuny ha estat l’escenari escollit per fer el balanç sobre la campanya comercial conjunta entre Reus i Tarragona, ‘Tot queda a casa’, una valoració que tant la regidora de Projecció de Ciutat de Reus, Montserrat Caelles, com la consellera de Comerç de Tarragona, Elvira Ferrando, han titllat de “positiva”. Tot i això, la presidenta del Tomb de Reus, Gemma Molner, que ha estat l’encarregada de materialitzar aquest balanç amb dades, ha apuntat que l’objectiu d’aquesta campanya és que tots dos territoris “vagin de la mà” per donar a conèixer la seva oferta comercial i consolidar-la “a mitjà termini”. Així mateix, el president de la Via T, Salvador Minguella ha fet referència a la importància de combatre la competència de Barcelona, “el gran monstre” com a potència comercial.

“Aquesta campanya comercial és a mitjà termini”, ha dit la presidenta del Tomb de Reus, tot afegint que l’objectiu se centra més en “la promoció del territori” en el seu vessant comercial, que no pas en el repunt de vendes durant els dies que s’allarga la iniciativa. “Volem que la gent de Tarragona i Reus provi el comerç local abans d’anar a altres territoris”, ha continuat explicant Molner, qui a més ha afegit que el petit comerç necessita aquestes sinergies entre les dues ciutats.

Menys establiments participants però més participació ciutadana

Tot i aquest missatge optimista, la presidenta del Tomb de Reus també ha estat realista durant l’exposició de les dades. Molner ha reconegut que el nombre d’establiments participants ha disminuït enguany, amb 309 locals, enfront dels 320 de l’any anterior. En aquest sentit, Molner ha detallat que s’ha de treballar més “perquè aquesta xifra vagi en augment i no a la inversa”.

No obstant això, la resta de dades s’han incrementat. Per una banda, enguany s’han repartit 15.000 rasques, 5.000 més que l’any passat, amb la novetat que hi havia premis amb experiències, premis directes i descomptes dels establiments que formen part d’ambdues entitats comercials. D’altra banda, també s’ha incrementat la participació ciutadana en el concurs fotogràfic, amb 60 participants i 730 vots, enfront dels 42 participants i 680 vots de l’any passat, i “per segon cop més, la foto vencedora és de Reus”, com ha anunciat Molner. Els guanyadors han estat guardonats amb un xec regal valorat en 300 euros per gaudir als comerços de Reus i Tarragona.

Una iniciativa que pretén consolidar-se

“Ens sentim com a casa quan som a Reus”, ha expressat Elvira Ferrando. La consellera tarragonina ha celebrat que “Reus i Tarragona vagin de la mà” i ha apuntat que això s’ha de prendre com a precedent perquè sigui igual en altres àmbits i regidories. Per la seva banda, Montserrat Caelles, ha mostrat la seva “satisfacció per poder ser-hi per segon any consecutiu”. La regidora del consistori reusenc ha defensat les “aliances estratègiques” entre totes dues ciutats i ha assegurat que el consumidor trobarà en el comerç local “una satisfacció plena”. Finalment, Salvador Minguella també ha fet explícita la seva voluntat per continuar endavant amb la campanya ‘Tot queda a casa’ i ha apuntat, fins i tot, que “tant de bo es pugui fer dos o tres cops l’any”. Tot i això, Minguella ha reconegut que encara és difícil perquè aquest tipus de campanyes reclamen uns recursos econòmics importants, tenint en compte que el pressupost d’aquesta edició entre totes dues entitats ha ascendit a més de 10.000 euros.