Benestar Social fa més de 3.300 atencions telefòniques en una setmana a Reus

La Regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Reus ha reorganitzat el servei adreçat a la ciutadania amb motiu de l’actual situació d’emergència. Entre altres mesures, s’ha reforçat l’atenció telefònica i tots els professionals atenen trucades de la ciutadania des de casa. Pel que fa a les dades concretes, entre el 23 i el 27 de març, els Serveis Socials han fet el seguiment a 2.488 persones en situació de vulnerabilitat des dels diferents àmbits en què es treballa. D’aquest total, les xifres més destacades són: 1.848 seguiments fets des de l’àmbit de Gent Gran i Dependència, 458 des del d’Infància, Adolescència i Família i 45 des del de Violència.

També s’han donat d’alta 89 serveis adreçats a les persones en situació de vulnerabilitat: 62 àpats a domicili, 15 serveis de teleassistència i 12 serveis d’ajut a domicili (SAD).

Pel que fa a l’atenció de la centraleta de Benestar Social, encarregada de resoldre les consultes de la ciutadania o derivar-les a la resta de professionals per si cal valorar o activar algun recurs, s’han rebut 812 trucades. Es tracta del telèfon i el correu electrònic habilitats per a la ciutadania que es trobi en situació d’urgència social: 977010034 i ssocials@reus.cat. A més, s’han atès 49 persones mitjançant altres vies.

A més, s’estan portant a terme altre accions. Des de l’àmbit d’Infància, Adolescència i Família s’està gestionant la distribució a domicili les targetes moneder de les beques de menjador escolar i servei d’àpat entre els 2.651 alumnes de 1.772 famílies beneficiàries de l’ajut del curs escolar 2019-2020. I des de l’àmbit de Dinamització Comunitària i Cohesió Social, s’ha creat un registre de voluntariat, penjat a la web reus.cat, en què ja s’han inscrit 156 persones, disposades a ajudar a gent gran, o altres col·lectius vulnerables, que tenen dificultats per veure cobertes les necessitats bàsiques, ja que no poden sortir a comprar, a buscar medicaments a la farmàcia o a baixar les escombraries.

Des del dilluns 16 de març que el govern de la Generalitat de Catalunya va decretar el confinament, els diferents àmbits de la Regidoria de Benestar Social estan fent una atenció i unes accions en diverses direccions:

  • Respondre a la ciutadania que s’adreça a Serveis Socials.
  • Connectar, de manera proactiva, amb les persones que tenen expedient obert, per tal de facilitar-les informació i eines que els poden ser d’utilitat durant el confinament.
  • Contactar amb la població que per edat es considera que cal recordar-li mesures de seguretat, fer -li assessorament, etc.
  • Tractar amb les entitats socials la informació que pot ser útil en la situació actual per tal que puguin reorganitzar-se i difondre recomanacions entre les persones usuàries dels serveis que ofereixen.
  • Vincular amb les associacions de veïns la informació que pot ser útil en la situació actual per tal que la puguin difondre entre el veïnat.
  • Gestionar el voluntariat.

Els objectius principals d’aquestes actuacions són els següents:

  • Continuar oferint la prestació dels serveis bàsics a les famílies i persones que es troben en situació de vulnerabilitat.
  • Atendre les necessitats socials bàsiques de caràcter més urgent.
  • Contribuir a garantir el compliment de les mesures dictades per frenar la pandèmia de la Covid-19.

La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella valora l’esforç que estan fent els professionals de l’àmbit social: “La nostra prioritat són les persones. Per això, en moments difícils com els que estem vivint ara, ens hem hagut de reorganitzar la feina per tal de poder continuar garantint l’atenció a les persones en situació de vulnerabilitat i per poder fer front a les noves necessitats que sorgeixen fruit de la nova situació general”.