Reus facilita la gestió dels tributs amb nous canals d’atenció i l’ampliació del calendari fiscal

Avatar photo

L’Ajuntament de Reus amplia i millora els canals d’informació i atenció al contribuent, d’acord al projecte de transformació digital de l’administració i a la implantació de mesures de prevenció per minimitzar el risc de contagis durant l’emergència sanitària. L’atenció telefònica i via correu electrònic es configuren com a canals preferents, i alhora s’adapta la seu electrònica p er facilitar les relacions telemàtiques entre l’administració i el contribuent, en especial per a la gestió i pagament dels tributs municipals. Des de la reobertura de l’oficina d’atenció de l’edifici d’Hisenda, únicament s’atenen de manera presencial l’1% de les sol·licituds amb cita prèvia.

Les mesures busquen agilitzar les tramitacions de la ciutadania amb criteris d’eficiència i estalvi; i incorporen mesures per evitar la bretxa digital per a aquells col·lectius amb menys capacitació tecnològica.

Actualització de la seu electrònica
L’Ajuntament de Reus està apostant per la transformació digital, com a eina d’innovació per fer un salt qualitatiu en la millora permanent tant del funcionament dels serveis com de l’optimització dels recursos. La Carpeta Ciutadana és el canal de relació entre la ciutadania i l’Ajuntament per mitjans electrònics, disponible a qualsevol hora del dia. Des de la seu electrònica municipal es poden fer tràmits per mitjans electrònics sense necessitat de fer-ho presencialment; i des de la Carpeta Ciutadana és el canal integral de relació amb l’Ajuntament on es pot consultar molta informaci& oacute; com l’estat de tràmits i expedients, subvencions, dades d’empadronament, dades de contacte, comunicacions i notificacions rebudes, domiciliacions bancàries, impostos, rebuts i pagaments, queixes, entre altres.

La regidoria d’Hisenda treballa en col·laboració amb el servei municipal de Sistemes de Tecnologia de la Informació i les Telecomunicacions en una actualització de la seu electrònica per crear un espai destacat i personalitzat d’atenció al contribuent. Així, s’obrirà la secció “Pagaments i tributs” que agruparà les opcions següents ja existents:

Pagaments de tributs en línia.

Calendari del contribuent amb la informació actualitzada arrel de la crisi sanitària

Fraccionament de pagament dels tributs en termini especial.

Autoliquidacions.

La secció incorporarà dues opcions noves, orientades a salvar la bretxa digital. Opcions pensades per a persones amb poca capacitació tecnològica a qui algú altre els acompanya en el tràmit per Internet, però sense la identitat digital del contribuent:

S’habilitarà l’opció d’obtenir un rebut pendent sempre i quan estigui dins el període de pagament voluntari i poder-lo pagar a partir d’un número identificació i referència d’un rebut d’un any anterior; sense necessitat d’accedir a la Carpeta Ciutadana.

Es facilitarà consultar el detall d’un rebut carregat d’un impost per domiciliació bancària a partir de la identificació d’unes determinades referències. Es dona resposta així -sense haver d’accedir a la carpeta ciutadania ni recórrer a l’atenció presencial o telefònica- als dubtes d’un col·lectiu de contribuents que sovint gestiona el SAIC en relació a consultes de què se li ha carregat per domiciliació bancària.

Tramitació telefònica amb acompanyament
El Servei d’Atenció i Informació al Contribuent té activa l’atenció telefònica (010 i 97701070) per oferir atenció de caràcter general i concertar una cita prèvia. També té actiu el correu electrònic ([email protected]) per enviar o rebre documents relacionats amb les consultes o els tràmits de la ciutadania.

Ara, a més, ha sumat l’atenció telefònica amb cita prèvia per fer tràmits per telèfon o per accedir a la Carpeta Ciutadana amb acompanyament.

En aquest casos, el SAIC contacta amb les persones que ja tenen cita prèvia i ofereix com a alternativa el tràmit telefònic. El dia i hora concertats es truca a l’interessat i es realitza el tràmit o gestió. Si requereix realitzar un tràmit s’accedeix a la plataforma de tràmit telemàtic i es fa de forma assistida substituint la signatura per una gravació de veu. Només en els tràmits que no es poden fer telefònicament i si no hi ha altra opció, es concerta una cita presencial a les oficines del SAIC.

Calendari del contribuent i notificacions via SMS i correu electrònic
Atesa l’emergència sanitària i les conseqüències econòmiques per al conjunt de la ciutadania i les famílies, l’Ajuntament de Reus ha acordat retardat 3 mesos el pagament dels impostos. El nou calendari del contribuent en període de voluntària el següent:

De 5 de març a 5 d’agost de 2020: Impost sobre vehicles de tracció mecànica.

De 3 d’abril a 7 de setembre de 2020: Taxes Aprofitament via pública.

De 3 d’abril a 7 de setembre de 2020: Impost Béns Immobles Urbans.

De 3 d’abril a 7 de setembre de 2020:Impost béns Immobles Rústics

De 3 d’abril a 7 de setembre de 2020: Taxa d’Escombraries / Preu Públic Recollida de Residus

A partir del 15 de juny, l’Ajuntament de Reus tornarà a fer una enviament massiu de correus electrònics i SMS a la ciutadania per recordar les dades de pagaments dels impostos. Ho començarà a fer amb l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica, que finalitza el termini de pagament el 5 d’agost; i continuarà pels que finalitzen el 7 de setembre: Taxes d’aprofitament de via pública, Impost de Béns Immobles Urbans, Impost de Béns Immobles Rústics; i Taxa d’escombraries i Preu Públic de Recollida de Residus.

S’enviaran dos tipus de missatges: un informant del càrrec al contribuent que té domiciliat el pagament dels tributs; i l’altre avisant al contribuent que té els tributs no domiciliats, que li arribaran els rebuts per carta postal però que també els podrà descarregar de la seu electrònica municipal per poder-los pagar.

L’actualització del sistema de notificacions a la ciutadania que ha fet el consistori, i l’aposta per les comunicacions electròniques s’emmarca en l’estratègia municipal per la transformació digital, entesa com una eina d’innovació per fer un salt qualitatiu en la millora permanent tant del funcionament dels serveis com de l’optimització dels recursos. Per tal que puguin arribar els avisos electrònics, estalviar desplaçaments, millora l’eficiència i contribuir a la sostenibilitat mediambiental, es recomana a la ciutadania que actualitzi les seves dades de contacte anant a la carpeta ciutadana i si no pot accedir perquè no té identitat digital, que obtingui fàcilment el idcatmobil anant a https://idcatmobil.seu.cat/

Eliminat els pagaments en efectiu a les oficines municipals
L’Ajuntament de Reus aposta pels pagaments electrònics, i aquest 2020 ha eliminat la possibilitat que les empreses i la ciutadania facin pagaments en efectiu a les oficines municipals d’atenció ciutadana. La modificació de les ordenances fiscals que va entrar en vigor l’1 de gener de 2020, i que únicament preveu el pagament per les vies següents:

Amb targeta bancària, als caixers automàtics municipals instal·lats al Servei d’Atenció i Informació al Contribuent (SAIC) —al carrer de Sant Llorenç 25—, i a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) —situada a la plaça Mercadal 1—, de dilluns a divendres de 8:30h a 14:00h.

A través d’Internet (www.reus.cat) durant les 24 hores del dia, a “Pagaments on line” o “Carpeta” ciutadana o d’empresa.

Mitjançant l’oficina electrònica de les entitats de crèdit que disposen d’aquest servei per als seus clients.

A totes les oficines de les entitats bancàries col·laboradores amb l’Ajuntament, en l’horari d’atenció al públic per a pagaments fixat per les respectives oficines, i als caixers automàtics amb lector de codi de barres durant les 24 hores del dia.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Hospital Clínic asesora a Fira de Barcelona en el protocolo de seguridad

Notícia següent

Vergés torna a obrir la porta a passar Lleida a fase 3 després de tancar-la ahir

Notícies relacionades