Dimarts, 19 de març de 2024
És notícia

Mas Carandell atén més de 550 persones des del passat febrer en recursos per fomentar l’autonomia digital

Avatar photo

Mas Carandell ofereix des d’enguany nous recursos per promoure l’autonomia digital de la ciutadania, d’empreses i professionals autònoms, de Reus. Per una banda ofereix suport personalitzat a la realització de tràmits per Internet, especialment gestions amb l’Administració pública; i per l’altra ha programat una sèrie d’accions de formació bàsica en competències TIC. Del mes de febrer fins ara ja s’han atès més de 550 persones en ambdues línies de treball, que són subvencionades i per tant no tenen cost per a les persones participants.

El regidor d’Empresa i Ocupació, Carles Prats, explica que “la crisi de la COVID, ha fet més palesa la desigualtat que es genera a l’hora d’accedir a determinats recursos i gestions cada cop més digitalitzades. La manca de competències TIC, d’equipaments informàtics i de connectivitat van fer evident la necessitat d’actuar per reduir l’escletxa digital: indispensable per l’ocupabilitat de les persones i l’activitat de les empreses, per això s’hi han destinat recursos”.

Suport a la tramitació telemàtica
El pla d’experienciació laboral Suport a la tramitació digital és subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: Projecte Treball als barris.

L’assessorament tècnic que dona l’IMFE Mas Carandell va a càrrec de dues persones, i s’ofereix des dels centres cívics Ponent i Carme. Entre febrer i juny, el servei va fer l’acompanyament a 402 persones, que van realitzar 1.425 tràmits per Internet. La majoria d’elles van venir derivades del Dispositiu d’inserció laboral de Mas Carandell, de la secretaria del centre i d’altres serveis municipals.

Predominen els tràmits de recerca de feina. Així, les inscripcions al portal d’Ocupació de l’Ajuntament de Reus-borsa de treball de Mas Carandell, al Portal Feina Activa, la demanda de cites prèvies a organismes com el SEPE o el SOC i les gestions per aconseguir acreditacions per participar en processos selectius, són els tràmits més sol·licitats, seguits de l’obtenció del certificat digital i de la petició d’ajuts municipals. Una vegada finalitzat el tràmit s’anima a les persones usuàries a participar als tallers d’autonomia digital de Mas Carandell, promoguts des del Pla Reactivem Reus.

El servei romandrà actiu fins l’octubre, quan finalitza la present edició de Treball als Barris. Per sol·licitar acompanyament, que també s’adreça a micro i petites  empreses de la ciutat, només cal demanar cita prèvia al telèfon 977 010 850. Mas Carandell ha sol·licitat al SOC la continuïtat d’aquest recurs pel proper any.

Formació per promoure l’autonomia digital
Pel que fa al disseny i programació de tallers formatius en competències bàsiques informàtiques, aquests són finançats pel Pla de dinamització socioeconòmica Reactivem Reus. Fins ara un total de 146 persones s’han pogut beneficiar d’aquests itineraris formatius que tenen diferents formats i objectius, i que es concreten en:

  • 7 edicions del curs en línia Certificat digital i tràmits en línia, amb una durada de 4h i dirigit a microempreses, petites empreses i professionals autònoms. Hi han participat 38 alumnes de febrer a juliol.
  • 16 edicions dels tallers d’Autonomia digital I i II, de 12h cadascun, i que es van portar a terme d’abril a juliol de manera presencial. Aquests han donat cabuda a 67 persones beneficiàries de les subvencions municipals de connexió a Internet i cessió d’equipaments informàtics, impulsades també pel Pla Reactivem Reus. Aquesta va ser una acció conjunta de les regidories d’Empresa i Ocupació, i de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, que va comptar amb la col·laboració d’empreses de Reus, que van cedir equips informàtics per a la seva reutilització.
  • 3 edicions del taller presencial d’Alfabetització digital, de 24h cadascun, i impartits d’abril a juny a 17 persones. Són accions similars a les anteriors però adreçades a ciutadania no beneficiària de la cessió d’equipaments.
  • I finalment 3 edicions del curs presencial Connecta’t amb el mòbil i/o la tauleta, de 12h, que té per objectiu aprendre a utilitzar aplicacions útils per la vida quotidiana: correu electrònic, geolocalització, xats i videotrucades i realitzar gestions bàsiques amb l’Administració (salut, ocupació,…). En aquest cas es van impartir de maig a juliol amb l’assistència de 24 persones.

A banda de la bona acollida, tots els cursos han tingut valoracions molt altes per part de les persones assistents, amb una mitjana global de 8,2 sobre 10 pel que fa al curs i de 8,9 sobre 10 pel que fa a l’equip docent. Per quest motiu, cara el proper curs acadèmic Mas Carandell ja ha programat noves edicions de tots ells. La inscripció per participar ja és oberta a Mas Carandell, o bé, al web mascarandell.cat/cursos.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El bus urbà de Balaguer serà gratuït per als menors de 16 anys en període escolar

Notícia següent

L’Ajuntament de la Canonja i el Ball de Diables presenten la nova bèstia de foc, el Mamut

Notícies relacionades