Es posa en marxa la seu electrònica de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp

Avatar photo

L’Ajuntament de Mont-roig del Camp ha posat en funcionament, de manera oficial, la seu electrònica. Des d’avui 10 d’abril, i després d’haver passat un període de proves, la ciutadania ja pot operar de forma telemàtica amb el consistori mont-rogenc. Es tracta d’una eina que permetrà agilitzar la relació amb l’administració, gràcies a la qual no serà necessari el desplaçament a les oficines municipals. Amb un simple clic, mitjançant l’ordinador, telèfon o tauleta i durant les 24 hores del dia, el ciutadà podrà accedir a més de 50 tràmits. A través d’aquest servei, la relació entre els ciutadans, empreses i entitats amb l’Ajuntament és més dinàmica i eficient. En cas que a casa, no es disposi dels instruments necessaris per operar amb la seu electrònica, el consistori facilitarà un ordinador per connectar-se, que estarà ubicat a les OMAC. Si sorgeixen dubtes o dificultats per fer els tràmits, el personal de l’Ajuntament assistirà els usuaris durant la tramitació.

Xerrades informatives

Per tal de donar a conèixer el funcionament de la seu electrònica, l’Ajuntament desenvoluparà un conjunt d’accions formatives que aniran dirigides a la ciutadania interessada. Aquest programa comptarà amb dues xerrades informatives on s’explicaran els passos per operar amb la seu electrònica i també s’aprofitarà per resoldre dubtes. La primera sessió tindrà lloc el dimecres 19 d’abril a les 19.30 hores a la Casa de Cultura de Montroig. La segona, es farà l’endemà, dijous 20 d’abril, a les 20 hores a la Sala TIC del Centre Polivalent de Miami Platja. D’altra banda, també hi haurà a disposició dels usuaris uns vídeos tutorials en els quals s’explicarà i es mostrarà el funcionament d’aquest servei. Aquests vídeos es podran visualitzar al web municipal i a les xarxes socials de l’Ajuntament.

Operar a través del certificat digital

Per poder operar de forma electrònica es precisa disposar d’un certificat digital, com el DNI o l’idCAT, que permetrà als ciutadans signar documents, omplir formularis web i identificar-se. Aquests certificats es poden obtenir mitjançant diverses institucions i organismes. D’una banda, el DNI Electrònic es pot adquirir a les comissaries de Policia de Reus i Tarragona o bé, a les sessions d’expedició i renovació del carnet d’identitat a Montroig i a Miami Platja. Un cop es disposi d’aquest certificat, és necessari que l’usuari l’activi per aconseguir un pin personal que li permeti operar de forma electrònica. Pel que fa a l’idCAT Certificat permet fer tràmits amb les administracions públiques i assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques que l’usuari enviï per Internet. També hi ha altres certificats compatibles amb la seu electrònica com els que atorguen la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre o l’Agència Tributària.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Detenen un cibercriminal rus per manipular les eleccions americanes des de Barcelona

Notícia següent

El sector de la discapacitat se suma a la denúncia pública feta per Down Lleida

Notícies relacionades