Xavier Roig, president de l’Associació Hotelera Salou, Cambrils, La Pineda: “La desició del Brexit afectarà als turistes anglesos allà on vagin”

Avatar photo

Quines són les previsions per al turisme aquest estiu?
Enguany, a causa dels problemes geopolítics a alguns països com ara Turquia o Egipte, alguns turistes han escollit la Costa Daurada com a destí per aquesta temporada. Actualment, el turisme britànic o l’irlandès té una previsió de compra de gairebé el 80%. Si es mantenen els mercats d’anys anteriors, com el nacional i el rus es preveu, fins i tot, un petit augment que ens donarà unes millors dades respecte de l’any passat. En principi, es pot equilibrar la balança entre la demanda i l’oferta que fa que el nostre sector pugui tenir una bona temporada. Diem que venim d’un any molt dolent, així que qualsevol aspecte de millora és d’agrair.

Què significa l’aprovació del Pla Urbanístic del Centre Recreatiu i Turístic, el que abans es coneixia com a Bcn World?
Aquest nou complex reforçarà tot allò que estigui relacionat amb el turisme de congressos i convencions. Ara és un projecte molt més sòlid que no pas abans perquè l’administració és la capdavantera. A més, sigui Melco y Hard Rock o el grup Peralada, el guanyador del projecte farà la mateixa inversió. Nosaltres, en principi, veiem una oportunitat perquè es reforci el turisme de congressos, i, tanmateix, refermar la destinació. A simple vista, es veu un projecte que té bona imatge.

Quines són les virtuts de la Costa Daurada? Com les exporteu?
En primer lloc, hi ha una planta renovada d’un 95% dels nostres establiments. S’han fet grans inversions en els darrers anys. La locomotora que suposa PortAventura World, la mateixa Universitat de Geografia i Turisme, amb la destinació de platja i la figura de Salvador Anton, la no perillositat de la zona i amb valors culturals com potser l’enoturisme o la Tarragona Romana, són algunes de les virtuts que fan especial la Costa Daurada. Són peces que ens fan a ser un destí atractiu per als visitants. A més, tenim el segell de destinació turística familiar i esportiva de la Generalitat. Tots aquests inputs ens ajuden a què, quan anem a promocionar-nos arreu, estiguem més ben posicionats que altres territoris. No obstant això, hi ha molta feina per fer.

Passar d’un 10 a un 15% l’ocupació en els hotels, és possible?
En el nostre cas no és tan important el nivell d’ocupació, sinó que el preu mitjà de les nostres habitacions no estigui en ofertes molt baixes, tal com va passar fa un parell d’anys. L’important és que la suma dels ingressos menys les despeses sigui positiva. El que si estem veient és que ara, al juny i principis de juliol, hi ha dades més positives que les de l’any passat.

Actualment, quin és el perfil de turistes a la Costa Daurada?
A més dels mercats ja establerts com ara el rus, també s’estan sumant nous turistes com ara l’augment del públic britànic o l’alemany, que s’havia perdut.

S’ha augmentat el nombre de britànics que visiten la costa. Creu que el “Brexit” ha pogut afectar d’alguna manera als turistes?
A curt i mitjà termini no ens afectarà, més del 80% de les reserves ja estan fetes. El turista que vingui ara, al juliol i a l’agost, quan faci el canvi de moneda, de lliura esterlina a euro, tindran menys marge de despesa. En aquesta temporada potser es nota poc l’efecte. Però aquesta decisió no només els afectarà quan vingui aquí, sinó allà on vagin.

Per què el turisme familiar és important a Cambrils?
És veritat que, per tradició, el turisme de segona residència és més alt que potser en altres poblacions. Hi ha un servei gastronòmic bo i, en la seva particularitat, és una població turística molt més concentrada. Un centre urbà més reduït, a més d’un servei de pàrquing soterrani, fa que els turistes, com els propietaris, es decantin per aquesta destinació i els establiments de restauració gaudeixin d’un nombre més alt de persones.

Com es pot potenciar el turisme a Cambrils?
En temporada alta, del 20 de juny al 10 de setembre, tant Cambrils com Salou són poblacions força bones, per tant, hem de potenciar la desestacionalització  dels turistes, fet que havíem aconseguit una mica en el mercat rus. Actualment, en els sistemes de teleoperació és molt difícil poder fer aquesta acció. Mitjançant la taxa turística l’administració pública està intentant diversificar el tipus de turisme, per exemple, es vol atraure els visitants esportius.

Quin és l’objectiu d’aquest mandat? I el de l’Associació?
Realment som els mateixos integrants de la junta. Cada quatre anys anem canviant, ens ajuda a no estancar-nos. Volem unificar els criteris dels establiments que integren la nostra associació.  Volem anar de la mà amb l’administració pública ja que creiem que així és més fàcil promocionar el nostre destí. Ens estalviem feines administratives que, de manera separada, i sense l’Associació, podrien duplicar-se o triplicar-se.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Montserrat Caelles, regidora de Cultura a Reus: “La Festa Major de Sant Pere és un cúmul de Sentiments”

Notícia següent

Cristian Dasi, Cap de colla dels Castellers de Tortosa: “Portar el color de la ciutat i l’escut de la nostra colla castellera al pit ens dóna força per treballar els castells”

Notícies relacionades