Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Mercè Dalmau, regidora de Turisme de Cambrils: “Cambrils és el destí de vacances ideal”

Avatar photo

Per les xarxes socials circula el terme ‘Cambrilsfornia´. Què opina sobre aquest mot?
És un terme divertit del que se n’ha fet difusió a les xarxes. És una forma diferent d’acostar-se a un públic més juvenil i que hi hagi més moviment a les xarxes. Suposo que el terme ‘Cambrilsfornia’ és una forma d’equiparar-nos amb Califòrnia: amb la platja o la temperatura… Tot el que serveixi per posicionar-nos en àmbits on no tenim tanta entrada és positiu.

Cambrils s’està decantant per un turisme juvenil o continua amb el familiar?
A Cambrils tenim la distinció, per l’Agència Catalana de Turisme (ACT), de destí turístic familiar i esportiu. Aquests són els dos grans àmbits amb els que treballem. Per altra banda, també promocionem el tema de la gastronomia a través del nostre producte local. No és que treballem amb un públic més juvenil, però tampoc prohibim l’entrada als joves. Nosaltres estem especialitzats en les tres apostes que ja vénen definides d’anys enrere.

Tres eixos principals, no us plantegeu cap més?
El turisme cultural. El que ens trobem avui en dia és que la gent no busca només sol i platja, sinó el que vol més el turista és tenir una experiència. És aquell component experiencial que fa que siguin diferents les teves vacances d’un lloc a un altre. I com ho complementem a Cambrils? Amb tota una sèrie d’activitats que fem a l’estiu, tant per a nens com per a un àmbit més familiar, i també amb un gran component cultural de les nostres tradicions. Per exemple, l’any passat vam iniciar les rutes teatralitzades –tant a la vila com a la platja—. on expliquem quina és la nostra tradició i història.

Però en una ciutat on el turisme es concentra a la costa, és fàcil afegir aquest valor experiencial?
La platja és el nostre principal al·licient, però afegir tots aquests elements pot fer que els visitants triïn la nostra platja envers la platja d’una altra comarca o territori. Evidentment, tot el que fem és per complementar aquest primer impacte que podria ser la platja, és donar-li contingut a allò que ja tens.

I això inclou el nucli antic?
Des de fa molts anys que el Patronat de Turisme està impulsant el nucli antic, és un dels nostres valors. Una bona manera de fer-ho han estat les rutes teatralitzades.

Per tant, ja no parlem de “Cambrilsfornia”?
Això només és un terme que corre per les xarxes socials. Com hem comentat abans, es tracta d’un terme divertit i diferent. Però no és un ‘leivmotiv’ de l’Ajuntament. És una marca, divertida i correcta, que els joves han creat i tot el que ajudi a tenir un plus a la població és important.

Canviant de tema, quatre banderes blaves. Com us sentiu?
És una aposta de qualitat, que any rere any anem renovant. Entenem que la platja és on els nostres turistes passen més hores i ha de ser una platja de qualitat.

M’imagino que després del temporal que va patir al litoral català, us pot haver costat arribar als criteris que us manaven.
El que va fer el temporal és pujar la sorra al capdamunt. L’acondicionament de les platges és una de les despeses importants, però ara si vas a les platges veuràs que estan correctes. A Cambrils hi ha 8 kilòmetres de platja, ens costa molt econòmicament mantenir-les, però és una de les apostes i una de les nostres postals, a banda del passeig Marítim.

Com preveu que serà la temporada d’enguany?
Serà molt bona perquè el sector està molt positiu, hi ha una part important de reserves durant el juny i el juliol. A banda, la Setmana Santa ha estat molt bona. El fet que el turista nacional hagi incrementat fa que totes les previsions siguin positives.

Quines són les nacionalitats que més ens visiten?
Per ordre de percentatges primer ens visiten turistes nacionals, després turistes catalans i, en tercer lloc, francesos. Després tenim percentatges d’anglesos, irlandesos, russos o belgues.

I el turisme rus?
En percentatge no és igual. Vam passar de no tenir turistes russos a tenir un percentatge. Va haver-hi un ‘boom´, un creixement exponencial important, quan aquest hauria de ser progressiu. Aquests dos últims estius hem pogut veure com el turisme rus ha disminuït considerablement.

Cambrils a l’estiu és…
El teu destí de vacances ideal.

Cambrils ha arribat al seu màxim en el sector turístic?
No, sempre es pot treballar més. Crec que has de treballar contínuament per no quedar-te estancat.

Durant l’estiu el nombre d’habitants es pot duplicar, creu que durant els mesos d’hivern es pot compensar?
Estem treballant constantment, i jo estic convençuda que el món nàutic és un nínxol important. Hem d’anar buscant aquestes característiques que fan que la gent ens vulgui visitar tot l’any. En aquest sentit, el turisme esportiu és una de les apostes importants.

Heu rebut reconeixements per la campanya d’estiu l’any passat on es creava una banda sonora. Quines novetats podrem veure enguany?
Estem treballant, però encara no podem revelar res.

Considereu que les xarxes socials són importants?
Estem convençuts. És una forma de promocionar-nos i d’estar presents, que la gent té tingui present.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

ÚLTIMA HORA | El Girona puja a primera per primera vegada en la seva història

Notícia següent

D’on ve el soroll a Ciutat Vella i com podem posar-hi remei

Notícies relacionades