Gemma Molner, presidenta del Tomb de Reus: “Reus respira comerç pels quatre costats”

Avatar photo

S’apropa el Nadal, com es prepara per aquesta nova temporada? 
L’alegria al carrer hi és amb el Black Friday però encara no es nota la recuperació de la qual estan parlant a nivell macroeconòmic. La gent comença a dominar el tempo dels esdeveniments comercials. Això equival a aprofitar i que els consumidors esperin a comprar en aquestes èpoques de descomptes. Tot i que e preveu  una bona campanya de Nadal no creiem que arribarà a la fita dels anys anteriors a la crisis.

Hi ha alguna preparació prèvia especial per a la campanya de Nadal?
Depèn de l’article que toquis. Evidentment tot el que són joguines, perfums, tecnologia, joieria, regals més nadalencs tenen una campanya especial. De fet la indústria de la joguina té un percentatge brutal de ventes que se li acumulen només aquest més de desembre. A nivell de carrer no hi ha l’alegria aquella que hauria d’haver-hi.

Quin és el comerç que té més influència a la ciutat?
Reus despunta com a ciutat comercial, tota ella. Respira comerç pels quatre costats. No crec que hi hagi una cosa que destaqui per damunt d’una altra. Evidentment, si busques coses molt especifiques te n’hauries d’anar a Barcelona, no a Tarragona. Tots els petits comerços estan especialitzats amb el que venen i és molt diferent el servei que poden donar al client. Les marques que tenen un petit comerç provoquen la fidelització dels clients.

Quin és l’efecte que provoquen els comerços multinacionals envers als comerços de tota la vida? 
Juguem amb dues lligues diferents, es com compara el Barça amb el Reus Deportiu, que ara a pujat a segona. Uns tenen potencial, són molt bons amb el que fan i amb feina, esforç i no deixar mai de lluitar poden aconseguir moltes coses, però no tenim econòmicament, ni a nivell de publicitat ni a nivell de costos, els mateixos recursos.  Des dels petits comerços lluitem per fer campanyes boniques i atractives. Però, els dos tipus de comerç ens complementem i hem sabut conviure.

El retorn de localització del mercat de Nadal a la plaça Mercadal és veu en bons ulls?
És una tradició que s’ha fet durant molts anys i enguany tenim les casetes de fusta enlloc de les casetes de lones de plàstic, és molt més atractiu i acollidor. El que passa és que la pista de gel va atreure molta però molta gent al centre. Quan acabi la campanya de Nadal, seria interessant  compara les xifres de la pista de gel a la plaça Mercadet i a on esta actualment.

Com animaríeu a la gent que aposti pel comerç?
Reus és, del sud de Catalunya, la capital del comerç. L’atracció? És que nosaltres com a ciutat som un atractiu. Per exemple, quan va marxar el grup Inditex de la Raval de Jesús és van tancar molts petits comerços, és va quedar a un 50% d’ocupació. Doncs, en menys d’un any han estat capaços, inclòs el Raval de Jesús, de ser prou atractius per a què aquests petits comerços s’hagin tornat a omplir i ara estan al 100% d’ocupació. La resposta sempre és que som prou atractius per a què altra gent  apostin per la ciutat i posin el seu negoci aquí.

Des de l’associació Tomb quines novetats aporteu aquest any a la temporada de Nadal? 
Hem apostat per dues coses: una que té cos, la tartana. Estarà durant 21 dies, especialment caps de setmana. A cada viatge només poden pujar dotze persones i per això fem mitjos viatges:  de la Raval de Robuster – Plaça Llibertat.

I l’altra a cost zero. Hem parlat amb l’escola de música del Centre de Lectura i el Conservatori i ens faran tres shows tocats i cantats a la plaça del Prim. A més, tindrem petits grupets itinerants per tot el centre de Reus  i faran música al carrer.

Quines són les iniciatives que dureu a terme de cara l’any 2017?
Són les botigues al carrer del mes de febrer i agost. Quan les botigues surten, provoquen que hi hagi caliu al carrer. L’altra és la quarta edició de la benvinguda a la primavera. Des de l’associació s’organitza dos o tres actes, però tot els associats del Tomb, particularment, han de pensar de fer algo diferent. És una manera de donar conèixer el  producte de temporada. I desprès, ve la campanya de Nadal que a hores d’ara estem pensant idees i ja tenim l’eslògan .

Entre els associats incorporeu les diades americanes com el Black Friday? 
Amèrica és el país número u del consum, funcionen molt diferent que nosaltres. Si volem adaptar-nos a la forma del comerç que tenen allà també s’ha d’adaptar la llei laboral. Volem adaptar coses d’ells però sense saber com funcionen. El petit comerç en aquests dies del Black Friday com les Rebaixes, estan rebaixant el producte que tenen de temporada. Per a ells és una pèrdua de diners perquè el producte el pots trobar tot l’any però  per a les cadenes multinacionals no, perquè fabriquen especialment per aquestes diades.

JÚLIA ALBESA

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Òscar Ologaray, portaveu del Banc dels Aliments a l’Ebre: “Les poblacionsmés pobres de Catalunya estan a les Terres de l’Ebre”

Notícia següent

300 joves participaran en el programa de Garantia Juvenil que ofereix la Cambra de Reus

Notícies relacionades