Mont-roig del Camp posa en marxa un nou servei d’ajuda en la tramitació electrònica

L’objectiu és que la ciutadania, professionals, empreses i entitats puguin agilitzar les gestions amb el consistori i resoldre els dubtes o les dificultats que puguin tenir amb l’ús de la seu electrònica

Servei OAC 360º. Imatge cedida per l'Ajuntament de Mont-roig del Camp

L’Ajuntament de Mont-roig del Camp posa en marxa avui dilluns un nou servei que amplia l’assistència i l’acompanyament en la tramitació electrònica. Es tracta de l’OAC360o, un servei integral que ofereix suport telefònic o mitjançant el correu electrònic per tal de de resoldre els dubtes o les dificultats que la ciutadania, professionals, empreses i entitats puguin tenir en l’ús de la plataforma de tramitació electrònica.

El nou servei tècnic, que allarga l’horari d’atenció i que s’oferirà de dilluns a divendres de 8 a 20h, dona suport en casos com, per exemple, instal·lar un certificat digital, iniciar un tràmit en línia, sol·licitar una subvenció o resoldre incidències en la tramitació electrònica (problemes de navegació, ús de certificats electrònics, digitalització i adjunt de fitxers electrònics, entre d’altres).

Incentivar la relació amb l’administració pública per mitjans electrònics

L’objectiu de la iniciativa és que cada cop més veïns i veïnes s’atreveixin a tramitar amb l’Ajuntament de forma electrònica, tenint en compte els avantatges d’aquest sistema que permet agilitzar les gestions amb el consistori (sense cues ni esperes, des de casa i les 24h, els 365 dies a l’any). En aquest sentit, la posada en marxa del nou servei dona resposta al mandat legal que té encomanada l’administració pública que és el d’incentivar que la ciutadania es relacioni amb les administracions per mitjans electrònics.

Per altra banda, el servei també està especialment pensat per professionals, empreses i entitats, els col·lectius que els darrers anys han vist que, per normativa, estaven obligats a fer les gestions amb l’administració pública de forma electrònica.