120 empreses turístiques es donen cita a Cambrils amb més de 75 touroperadors europeus

L'Agència Catalana de Turisme augura un 2022 "molt esperançador"

76 touroperadors turístics europeus s'han donat cita a Cambrils en el marc de Buy Catalunya. ACN

120 empreses turístiques catalanes es donen cita aquest dimarts a Cambrils amb més de 75 touroperadors europeus, de dotze nacionalitats diferents, en el marc del Buy Catalunya, la jornada de negoci més important que es fa a Catalunya a nivell turístic. Enguany s’ha reprès aquesta trobada entre professionals del sector, que se celebra cada dos anys, i que en la darrera edició va quedar suspesa per la pandèmia. L’Agència Catalana de Turisme organitza aquest ‘workshop’ que per primer cop es focalitza amb Europa, a diferència d’anteriors edicions -en les que hi havia presència de touroperadors internacionals. Amb tot, el nou director de l’Agència, Narcís Ferrer, augura un 2022 “molt esperançador”. “Les expectatives són molt altes”, ha afirmat.

Ferrer ha volgut destacar la importància d’aquesta acció promocional perquè des de l’ACT “s’ofereix a les empreses catalanes la possibilitat de comercialitzar el seu producte a centenars d’operadors sense necessitat de desplaçar-se ni de fer grans inversions que moltes d’elles no podrien assumir”. El director de l’ACT ha ressaltat que “Catalunya sempre ha estat una destinació líder i capdavantera, durant aquest últim any i mig, sector públic i privat hem estat treballant de manera cooperada per encarar de la millor manera possible la difícil situació derivada de la covid-19”.

Pel director de l’ACT, Narcís Ferrer, “enguany té més sentit que mai tornar a impulsar aquesta trobada; hem viscut un any i mig dolent i crític, però estem preparats per remuntar aquest sector”. Narcís Ferrer, ha explicat que en total s’han produït més de 1.200 entrevistes amb l’objectiu de generar negoci entre les entitats catalanes i els operadors turístics convidats. Els mercats internacionals tenen un gran pes en el sector turístic català. L’any 2019, els estrangers van deixar més de 21.300 milions d’euros a Catalunya i van proporcionar més del 85% de la despesa turística.

En aquesta darrera edició del Buy Catalunya hi han assistit més de 75 operadors turístics d’una dotzena de mercats europeus que s’han reunit, en un hotel de Cambrils a tocar de mar, amb 120 empreses i entitats del sector local, per conèixer la seva oferta i comercialitzar-la als seus països. Les més de 1.200 entrevistes comercials posteriorment es complementaran amb visites in situ als trams del Grand Tour de Catalunya. A l’exterior de l’hotel s’han fet les entrevistes amb touroperadors especialitzats en turisme esportiu, mentre a l’interior s’han situat els generalistes.

Els operadors turístics participants en aquesta edició procedeixen dels següents mercats: Alemanya, Bèlgica, Espanya, Finlàndia, França, Itàlia, Irlanda, Països Baixos, Polònia, Regne Unit, República Txeca i Suècia. Entre els operadors destaquen, de la regió Benelux, Solmar i Simi Reizen (Holanda) i Copcotravel (Bèlgica); del Regne Unit, FC Sport Experiences, i d’Irlanda, Irish Sporting Tours; mentre d’Alemanya hi han assistit Ikarus Reisen i FA Finn Andalus Travel, i Golf Joy Travel, dels països nòrdics. De l’estat espanyol han estat presents Logitravel i Viajes Eroski, entre d’altres.