Es detecta una comercialització “més lenta” de ponsètia per la incertesa política

Avatar photo

És la primera gran campanya de vendes sota el segell 'Cultiu d'Aquí' que identifica la planta de km 0

La marca ‘Cultiu d’Aquí’ ja és present a les parades del Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya. Un noi carrega una caixa amb ponsèties identificades amb el segell
Els productors de ponsètia han notat un cert alentiment del ritme de vendes aquest Nadal. La comercialització ha començat “més lenta” i assenyalen la “incertesa política” com un dels factors distorsionadors. Mentre altres anys els encàrrecs de les floristeries arribaven en gran remeses, enguany les comandes són més petites i es fan de manera més esglaonades. Pel que fa a les dades, la producció catalana de ponsètia està estabilitzada al voltant dels dos milions de plantes per a aquesta campanya. Enguany, a més, la producció de km 0 estrena el segell de qualitat ‘Cultiu d’Aquí’, que diferencia les plantes cultivades a Catalunya de les que arriben d’importació.

La producció local està cada vegada més ajustada al volum real de les vendes, que des de fa anys que estan ja estabilitzades en aquesta xifra pròxima als dos milions de plantes. A banda de la situació econòmica, enguany el context polític també afecta al ritme d’unes vendes que haurien d’enlairar-se a mida que s’acosti Nadal.

Un dels productors del Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya, Miquel València, augura un bon final de campanya, tot i un inici “fluix” de vendes: “La gent s’espera molt al final per fer les compres”, assegura. El que no es veu alterat, afirma, és la tradició, i la ponsètia de fulla vermella tornarà a ser la capdavantera en vendes.

Ponsètia de proximitat

La majoria de ponsèties que es vendran a Catalunya es produeixen a la comarca del Maresme, tot i que també n’arriben d’altres punts de l’estat espanyol i de l’estranger. Aquesta ponsètia d’importació té un preu més baix perquè es cultiva massivament, però la seva qualitat és també inferior.

En aquest sentit, des del Mercat de Flor i Planta Ornamental s’ha fet una aposta per promoure la producció de km 0 i les circumstàncies han fet que el llançament del nou segell ‘Cultiu d’Aquí’ coincideixi amb la campanya de Nadal i, per tant, la de la ponsètia sigui la primera gran campanya de vendes del sector sota la nova marca.

A la pràctica, això significa que les flors i plantes que a partir d’ara es venguin amb aquest segell tenen garantits uns estàndards de qualitat, que la seva producció és de proximitat i, per tant, són més fresques perquè no tenen transport ni hores de càmera frigorífica.

Miquel València, productor de ponsètia del Maresme demana que es prengui consciència de la importància de comprar plantes de km 0 “perquè són de millor qualitat”. En aquest sentit, assegura que en el cas de la ponsètia pot aguantar més enllà de tota la temporada de Nadal, fins i tot si es compra ja a finals de novembre.

A més, enguany la qualitat de la planta té un nivell òptim gràcies a la bonança meteorològica. Habitualment el principal temor dels productors és la humitat i com no n’hi ha hagut, la plant s’ha cultivat més sana. A més, les altes temperatures fins ben entrat el mes d’octubre ha propiciat unes ponsèties més vigoroses.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Festival REC 2017 aplega més de 70 participants en les Jornades Professionals

Notícia següent

El Col.legi de Metges de Girona engega un programa de suport als professionals

Notícies relacionades