Vilanova posa en marxa el protocol per a l’onada de calor

Els serveis socials municipals i la Regidoria de Gent Gran vetllen especialment per un dels col·lectius més vulnerables

0
332
Onada de calor. (Cedida)
Karting Comarruga 728×90

Amb l’arribada de la calor, l’Ajuntament de VNG activa el Protocol de mobilització de persones grans vulnerables, davant la possible activació del Pla d’Emergència Onades de calor. Un Pla que, afortunadament, no s’ha hagut d’activar els darrers anys, però que cal tenir planificat i treballat.

Així, Vilanova i la Geltrú té diversos protocols actualitzats, on s’especifica les accions vers les persones grans, especialment si són més grans de 75 anys, si tenen alguna discapacitat o malaltia, persones fràgils que viuen soles, sense o amb insuficient suport familiar, o bé que viuen en habitatges amb dèficits de climatització.

Quan les temperatures són anormalment altes durant un parell de dies, la calor excessiva pot ser un perill per a la salut. Les temperatures molt extremes i l’excés de calor produeixen una pèrdua de líquids i de sals minerals (clor, potassi, sodi, etc.) necessaris per a l’organisme. Aquest fet pot agreujar una malaltia crònica o provocar deshidratació i esgotament. Si l’exposició a temperatures tan elevades es perllonga, es pot patir un cop de calor, que és una situació que pot acabar sent greu.

Des dels Serveis Socials municipals i els tres Centres d’Atenció Primària s’han identificat les persones grans més vulnerables, i s’han classificat per tipus d’actuació en cas d’activació del Pla d’Emergència per part de Protecció Civil. Així, se’ls portaria a un local municipal refrigerat com la Plataforma Centre Multiserveis, o al domicili d’un familiar, o se’ls avisaria perquè prenguessin les mesures necessàries.

Per tal de minimitzar els efectes negatius de les onades de calor sobre la salut, es duen a terme diverses accions preventives. Els Centres d’Atenció Primària i la Regidoria de Gent Gran difonen díptics, i Serveis Socials i el servei de Teleassistència municipal (que atén 1.200 domicilis a VNG) tenen establertes diverses mesures preventives, com trucades telefòniques per oferir recomanacions davant de la calor.

FER UN COMENTARI