Vermut de Reus: una marca de ciutat per projectar l’oferta turística i cultural

Un estand de la marca i un altre de 'Visit Reus' es podran trobar a fires i esdeveniments arreu del territori de l'estat

0
159
Carles Pellicer, Montserrat Caelles i alguns dels representants dels vermuts al mostrador de Vermut de Reus. Fotografia Alba Sancha

La promoció dels “productes de proximitat del territori” torna a ser l’estratègia que s’impulsarà des de l’Agència Reus Promoció per tal de projectar el potencial turístic i cultural de Reus. Un cop més, es continua apostant per la marca Vermut de Reus com un dels principals productes per projectar la ciutat a altres territoris i afavorir l’interès dels visitants. Així mateix, es realitzaran també accions per promoure la Ruta del Vermut de Reus, que es va engegar fa gairebé un any, i totes les degustacions d’aquesta popular beguda de la ciutat es maridaran amb avellanes de la Unió Agrària.

“Consolidem la promoció del vermut com un argument important de la nostra ciutat”, ha manifestat la regidora de Cultura, Montserrat Caelles. La projecció d’aquest es potenciarà des de tres vessants: el turisme, la cultura i el patrimoni de la ciutat. Segons la regidora, “el vermut és molt capaç d’atreure l’atenció dels públics de fora de Reus i també de fora de Catalunya”. D’aquesta manera, es compliria amb el principal objectiu d’aquesta campanya: “Reforçar la capacitat d’atracció de turistes”, en paraules de Caelles.

Una de les accions impulsades per afavorir aquesta projecció i el posicionament de Reus com a “capital del Vermut” ha estat la creació de dos mostradors, un de Vermut de Reus i l’altre de ‘Visit Reus’, que es podran trobar a fires, congressos i esdeveniments arreu dels territoris de l’estat. ‘Visit Reus’ permetrà potenciar “no només la visita a la ciutat, sinó allargar l’estada dels turistes”, segons la regidora, oferint la visita a diferents espais del patrimoni adquirint la polsera per 12 euros.  En aquest sentit, també s’ha elaborat més material promocional i informatiu editat en sis idiomes: català, castellà, francès, anglès, alemany i rus.

Els estand de Vermut Reus i ‘Visit Reus’, arreu del territori 

Vermut de Reus i ‘Visit Reus’ estaran a VallNord i el Centre Comercial Illa Carlemany, a Andorra, entre el 16 i 18 de febrer. De cara al mes de març, la marca es podrà trobar a Cadanchú i Jaca entre els dies 3 i 4 de març. Posteriorment, el Centre Blanquerna de la Generalitat i el Mercado de San Anton, a Madrid, també acolliran els taulells, del 21 al 23 d’abril. També es podrà trobar a la Fira de Terrassa, de l’11 al 13 de maig; al Festival del Vermut, tant als Jardins del Teatre Nacional de Catalunya, a Barcelona, com al Teatre Goya de Madrid, el 20 i 21 d’octubre; i finalment, a Saragossa, a diferents establiments a l’hora del Vermut, del 8 al 10 de juny.

Vuit marques conformen el Vermut de Reus

La proliferació de productors d’aquesta popular beguda a la ciutat ha afavorit el creixement de la marca Vermut de Reus. Actualment, 8 productors formen part d’aquesta marca: Miró, DeMuller, Yzaguirre, Cori, Rofes i les noves incoporacions Olave, Fot-li i Or del Camp.

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, s’ha mostrat molt orgullòs de la identitat ‘vermutera’ de Reus i ha apuntat que “en poques ciutats es poden trobar 8 marques diferents de vermut”, com passa a Reus.

FER UN COMENTARI