Els veïns de la urbanització Sant Joan de Reus estrenen parada de bus

Després de gairebé 20 anys demanant-ho, els veïns disposen, finalment, d'una connexió amb el centre de la ciutat

0
551
L'alcalde, Carles Pellicer, i el regidor d'Urbanisme, Marc Arza, acompanyats pels veïns a la nova parada de bus a la Urbanització Sant Joan. Fotografia Alba Sancha
Wifi_Penedès_728x90

La solució que fa gairebé 20 anys que els veïns de la urbanització Sant Joan de Reus demanaven ha arribat aquest matí amb la nova parada de bus, al carrer de Francolí, que permetrà la connexió entre el barri i el centre de la ciutat a través de la línia 50. El sistema escollit ha estat el bus a demanda, amb tres horaris disponibles al dia des de la parada de la urbanització -a les 10:22h, a les 11:22h i a les 16:22h– i que caldrà sol·licitar 10 minuts abans. Per tornar del centre de la ciutat a la urbanització, però, es podrà fer en qualsevol moment, agafant la línia 50 i avisant al conductor.

Per fer possible el servei a demanda, la nova parada s’ha equipat amb la tecnologia necessària: un monòlit amb sistema de comunicació GSM que permetrà als usuaris comunicar en temps real al Centre de Control Central (CCC) de Reus Transport que vol agafar el bus. En el moment de la trucada, l’usuari haurà d’identificar-se per evitar un mal ús de la parada. Un cop s’hagi realitzat la demanda, des del CCC s’avisarà al conductor de la línia 50 perquè es desviï fins a la urbanització Sant Joan, on es recollirà als usuaris. Aquest és un sistema que es va estrenar el 2013 a Reus, com a prova pilot per donar servei a la urbanització Mas Carpa. D’aquesta manera, es dota a barris de poca població amb la connexió de busos, i s’amplia el servei de Reus Transport sense que suposi una gran inversió.

“Una demanda històrica”

L’alcalde, Carles Pellicer, i el president de Reus Transport i regidor d’Urbanisme, Marc Arza, han inaugurat la nova parada de bus de la urbanització Sant Joan, on s’han reunit també alguns veïns que han pogut plantejar de primera mà els seus dubtes sobre el funcionament del nou servei. L’alcalde ha respost a les preguntes dels veïns, tot donant les pautes a seguir, i ha assegurat que aquesta ha estat “una demanda històrica”, per part dels veïns. Per aquest motiu, “s’ha adaptat la línia 50”, donant un nou servei que Pellicer ha valorat com “un gran avanç”. “Després de tant de temps s’ha fet realitat”, ha dit el president de l’Assossicació de Veïns, Juan Fe, qui ha agraït que, finalment, el nou servei hagi arribat a Sant Joan.

Per la seva banda, Arza ha destacat que el criteri per escollir els horaris perquè arribi el bus fins a la urbanització -10:22h, 11:22h i 16:22h– ha estat la demanda dels veïns. “Al matí i a primera hora de la tarda és quan la gent sol fer cap al centre de la ciutat”, ha apuntat el regidor. A més, també s’han tingut en compte altres línies que podrien ser complementàries, com la línia 32, que fa parada a La Vitxeta a primera hora del matí.

Una nova parada que donarà servei a unes 160 famílies

Aquesta és una mesura més que s’emmarca en el projecte Reus Smart City, que es basa en una millora de la vida sostenible a través de la tecnologia. La nova parada podria donar servei a unes 160 famílies que viuen a la urbanització. Durant el 2017, es va fer ús del servei de bus a demanda més de 6.150 vegades, entre totes les parades habilitades i comptabilitzant només els viatgers que demanen l’autobús en direcció al centre de la ciutat. La parada a demanda de Mas Carpa, que ofereix el servei més semblant al qual s’oferirà a la urbanització Sant Joan, se situa en uns 500 viatges demandats des de la urbanització cap al centre de la ciutat.

 

FER UN COMENTARI