La urbanització de la Budellera relligarà Llevant amb la ciutat de Tarragona

El fet de que la ciutat de Tarragona s'aconsegueixi relligar per Llevant permetrà descongestionar de tràfic l'antiga N-340,

0
805
Wifi_Penedès_728x90

El Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de 2013 té, entre els seus objectius, donar resposta a les problemàtiques urbanístiques de Tarragona, entre les quals destaca cosir els teixits urbans que han crescut de forma aïllada fora del centre de la ciutat, d’ençà dels anys seixanta. Un model que a Llevant genera problemàtiques importants pel que fa a equipaments, serveis i connexions viàries.

I és que el POUM-2013 planteja la unió de les urbanitzacions de Boscos, Cala Romana, Colls Majors, Llevantina i Solimar amb el centre urbà de la ciutat de Tarragona a través del pla parcial PPU-24, fet que permetrà també una millor connexió entre elles, i un salt qualitatiu en accessibilitat a les principals infraestructures del territori.

Segons la Junta de Compensació del PPU-24 de la Budellera, una ciutat vertebrada és més sostenible, perquè estalvia despeses ambientals, costos en la prestació de serveis públics i permet obtenir nous vials de comunicació, tant interiors com exteriors, amb les principals autovies o autopistes. Per això, la Junta defensa que el fet que s’aconsegueixi connectar físicament les urbanitzacions de Llevant amb el centre a través dels vials de la Budellera, permetrà descongestionar de tràfic l’antiga N-340, possibilitant que sigui un autèntic vial urbà, paral·lel a la costa amb miradors i carrils bici.

Els nous vials que es construiran connectaran la Vall de l’Arrabassada, Budellera, Boscos, Cala Romana, Colls Majors i Llevantina. Ara aquest conjunt d’urbanitzacions de Llevant només tenen sortida exterior a través de l’antiga N-340, per la qual cosa guanyaran accessos directes a la ciutat, que els hi permetran accedir per una banda a la Vall de l’Arrabassada i Avinguda de Catalunya, a través de la futura ampliació del Camí de la Salut. I per una altra banda a la Via Augusta i la Rambla Vella.

Però, sobretot, Llevant guanyarà en connexió exterior, ja que el pla urbanístic de la Budellera millorarà els accessos a l’autovia A-7. Una actuació correspondrà a la millora de la connexió a través de la rotonda del Nàstic. I una segona actuació a la construcció d’un nou accés amb l’A-7 situat més a l’est, proper a la capçalera de Boscos.

Nova línia de bus urbà

La Junta ha afegit que els nous vials desenvolupats a la Budellera facultaran la creació d’una nova línia de bus urbà i possibilitaran dissenyar un nou circuit de transport públic a Llevant per a l’EMT, la qual cosa facilitarà que les urbanitzacions de Llevant tinguin un veritable servei de transport públic amb més parades i més freqüències, amb connexions directes amb el centre de la ciutat.

Els costos de mobilitat generats a l’EMT per la nova zona urbanitzada seran assumits per la Junta de Compensació del PPU-24, durant els deu anys següents a la recepció dels carrers per part de l’Ajuntament de Tarragona. Això vol dir que tan aviat com estigui acabada la urbanització, cap al 2024, podrà posar-se en marxa el nou servei de transport públic de Llevant, que acabarà amb les problemàtiques del servei de bus urbà a la zona de Llevant.

FER UN COMENTARI