Trens Dignes diu que és “urgent” que l’Ebre fixi i defensi les seves necessitats ferroviàries abans de l’arrencada de la doble via

La plataforma insisteix que cal reforçar l'estació de l'Aldea amb connexions amb autobusos i critica que la Taula de Mobilitat sigui només un "tap" a poder avançar

0
354
DiverNadal Cunit 2018 728×90

La plataforma Trens Dignes recorda als representants polítics de les Terres de l’Ebre que comença a ser “urgent” que acordin i defensin quina és la planificació ferroviària, les parades i les freqüències i els destins de l’R16, que necessita el territori, abans que no vingui imposada des de fora quan es posi en marxa el desdoblament de via entre Vandellòs i Tarragona. La plataforma reclama que els canvis per convertir, d’una vegada per totes, l’estació central de l’Aldea, en una estació intermodal, amb parada per a busos integrada i un aparcament digne per a vehicles privats. El portaveu Josep Casadó ha remarcat que “és molt urgent que es posin mans a l’obra” a través de la Taula de Mobilitat, un organisme que només s’ha reunit per constituir-se, “una entitat inútil que només ha psoat un tap i ha impossibilitat cap tipus d’avenç”.
La plataforma defensa que la Taula de Mobilitat (TM) es podria posar a treballar encara que no tingui nomenat el càrrec que exerceix la figura de president, és a dir, el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre. “Ja no hi és el 155 i que no hi hagi president no vol dir que no es pugui reunir la taula”, han insistit. “Si no tenim delegat és perquè no li dona la gana a la Generalitat”, ha afegit.

Casadó ha apuntat que “d’aquí quatre dies”, Adif marcarà les freqüències i els trens que passaran per la nova via sense haver tingut en compte cap reclamació territorial des de l’Ebre, prioritzant les peticions del Camp de Tarragona i sense descartar que un tram de via del litoral quedi anul·lada i es desmantelli. Anar de l’Ebre a PortAventura pot comportar haver d’arribar fins a Tarragona i retornar cap al sud amb un altre tren. “La desconnexió pot arribar en qualsevol moment i quan s’imposin les freqüències ja no serem a temps per canviar les coses ni reclamar res”, ha insistit el portaveu de Trens Dignes.

La plataforma segueix predisposada a col·laborar amb la TM de les Terres de l’Ebre, aportant la informació de la qual disposen o per fer-hi propostes. “Que facin el favor de reunir-se i si la Taula no funciona tornem enrere i reclamem una ATM (Autoritat del Territorial de Mobilitat)”, han defensat. De fet, aquests organismes, que existeixen a totes les demarcacions excepte les Terres de l’Ebre, han seguit treballant, planificant horaris i fent propostes, malgrat el 155 i la paràlisis executiva del Govern, ja que estan formades per representants territorials i locals. De fet, la TM ebrenca ha estat qualificada pels portaveus de la plataforma de “nyap”, de “tap” i “d’entitat inútil” que ha impossibilitat cap tipus d’avenç i de treball malgrat farà un any que es va constituir. “Si l’han muntat per desactivar-nos, no ha funcionat”, ha apuntat el portaveu Wifredo Miró.

FER UN COMENTARI