Tarragona Història Viva tanca la 6a edició amb més de 5.000 espectadors

Durant l'estiu l'Amfiteatre ha estat escenari d'un nou espectacle de gran format impulsat pel Patronat Municipal de Turisme

0
363

La consellera de Turisme, Inma Rodríguez, ha presentat aquest matí les dades de valoració de “Tarragona Història Viva” que s’ha celebrat del 15 de juliol al 2 de setembre. L’espectacle ha estrenat nou format aquest any amb una combinació de recreació en viu i tecnologia digital que ha estat un èxit de públic amb una gran acollida. S’han realitzat 7 sessions, tots els dissabtes d’estiu, que han aplegat un total de 5.119 espectadors, el que suposa més del doble respecte l’edició de l’any passat, que va reunir 2.354 assistents. La consellera ha destacat l’encert del nou format que es va concebre amb un doble objectiu “crear un producte innovador i emblemàtic a partir del nostre llegat romà, i fer-lo arribar al turisme familiar i cultural que ve a la nostra ciutat”.

Els més de 5.000 espectadors representen una mitjana d’ocupació del 91%  -l’aforament per sessió és de 800 persones-. La consellera s’ha mostrat satisfeta per la gran acollida d’aquesta aposta. A més, ha destacat que totes les sessions del mes d’agost “han penjat el cartell d’entrades exhaurides”. I ha afegit, “un dels nostres principals objectius era que la immersió a la història de la nostra ciutat, Patrimoni de la Humanitat, fos accessible i atractiva per a totes les edats. I les famílies han estat, en efecte, el públic majoritari d’aquesta edició. Han representat el 85% del total”.

Un altre objectiu fixat era posicionar aquest producte turísticament. Les dades recollides indiquen que 4 de cada 5 assistents han vingut de fora de Tarragona i d’aquests un 42% han pernoctat a la nostra ciutat. Inma Rodríguez ha explicat que els resultats de “Tarragona Història Viva” reflecteixen que “el nostre turisme és familiar i està interessat en el nostre llegat patrimonial. També hem reforçat la promoció d’aquesta activitat tant a Tarragona com a fora de la nostra ciutat, i hem obtingut molts bons fruits”. L’espectacle incloïa, per primer cop, subtítols en tres idiomes a través de les grans pantalles i ha facilitat l’assistència de turistes estrangers, 1 de cada 4, principalment, provinents de França, “un dels nostres mercats prioritaris” ha explicat la consellera.

“El nou format ha aconseguit una molt bona valoració entre els assistents”, ha assegurat la consellera “en totes les sessions hem aconseguit una nota superior al 8, destacant sobretot la sessió del dia 12, que ha obtingut un 8,8”. D’altra banda, entre el públic familiar, els menors de 15 anys són els que l’han valorat millor amb un 9,1 i els turistes estrangers li han atorgat un 9,4. “Es tracta del primer any que hem posat en marxa el nou format que ha suposat un esforç tècnic i humà i estem molt satisfets amb els resultats. Hem superat els reptes que ens havíem plantejat i, a més, l’espectacle ha esdevingut una nova eina promocional de la ciutat. Aquest és un punt de partida per continuar guanyant en qualitat en les properes edicions”, ha conclòs la consellera de Turisme, Inma Rodríguez.

FER UN COMENTARI